מלחמת חרבות ברזל: מדי לילה ולא רק בלילות מבצעים כוחות צה״ל פעילות יזומה בתוך כלל האזורים המיושבים ביהודה ושומרון. בשכם ובלאטה, בסילוואד, בג׳נין ובפרעה, בטול כרם ויריחו. כזכור,סרן אלון סאקאג׳יו, בן 22, מחדרה נפל הלילה בפעילות מבצעית מפיצוץ זירת מטענים בג׳נין.

ח"כ אדלשטיין הודיע: הדיון הבא בנושא חוק הגיוס - חסוי | זו הסיבה
הישראלים בחרדה מהמלחמה? לא תאמינו מה קורה לפי שעה בלבנון

מתחילת מלחמת ״חרבות ברזל״ מתנהלת לחימה בשטחי איו״ש. צה״ל מגביר את הלחץ על ארגוני הטרור הוא מעסיק אותם באופן כזה שהם יהיו עסוקים במגננה בתוך המרחבים שלהם. בתי הכלא בישראל מלאים עד אפס מקום בשל חוסר ההערכות של המשרד לביטחון  לאומי השב״כ וצה״ל מוגבלים בפעילות ההתקפית ובכל יום נעשים הערכות מצב את מי לעצור ואת מי לשחררו. בגלל חוסר מקומות כליאה במתקני הכליאה של שב״ס שלא נערך בהתאם. 

מאז אוקטובר נעצרו למעלה מ-4,100 מבוקשים וחוסלו למעלה מ-530 מחבלים במארבים, מבצעים ותקיפות מהאוויר. המטרה של צה״ל היא למנוע התעצמות טרור באיו״ש למנוע הוצאת פיגועים למרחב התפר, לצירים ולישובים הישראליים באיו״ש.

מנגד בצה״ל בשב״כ ובמוסד מזהים פעילות מוגברת של איראן שמתבצעת ברמה האסטרטגית להציף את איו״ש באמצעי לחימה והרמת מערכי לחימה של אירגוני הטרור חמאס וג׳אהד איסלאמי ולנסות ולשכפל את מה שקרה בעזה לפני השביעי לאוקטובר.

זאת מלחמה שמתנהלת בכמה חזיתות: בגבול הצפון מול חיזבאללה, ברמת הגולן מול המליציות האיראניות, בעזה מול חמאס, במפרץ אילת מול החותים ובאיוש מול הטרור בישובים הפלסטינים. 

ישראל במלחמה באיו"ש נעזרת ופועלת בתיאום מנגנוני הביטחון הפלסטינים. יש מי שמנסה לפרק את הרשות והמנגנונים אבל אז סביר להניח כי הלחימה באיוש תהייה מורכבת יותר עבור ישראל ותדרוש פעילות אחרת באיוש.

זירת האירוע בג'נין. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ישראל חייבת לרתום את ירדן להילחם עוד יותר טוב בצירי ההברחות מאיראן דרך סעודיה לירדן מדרום ובציר השני מאיראן עיראק סוריה לצפון ירדן. ישראל זקוקה לגדודי חיילי חרדים שיבצעו יותר פעולות בטש בגבול המזרחי וימנעו את זליגת הנשק האיראני. ומדינת כיסוח הדשא חייבת להימשך בפעילות סיזיפית יום יומית לאורך כל שעות היממה בג׳נין, בטול כרם, בשכם ובכל רחבי איו״ש.