על פי מספר דיווחים, אלפי עזתים עזבו היום (חמישי) את אזור שכונת שוג'אעייה בשל התקיפות והפעילות הצבאית שם בימים האחרונים. לפי הדיווחים, מתקיימת הפגזה ארטילרית מתמשכת ואינטנסיבית על השכונה יחד עם ירי מסוקים, מזרחית לעיר עזה. עד כה, דווח על שמונה הרוגים במקום. 

הישראלים בחרדה מהמלחמה? לא תאמינו מה קורה לפי שעה בלבנון
סרן אלון סאקאג׳יו נפל בג'נין: כל מה שמותר לספר על התקרית הקשה

ערוץ "סקאי" בערבית מצטט דיווחים המעריכים את מספר הנמלטים מאזור שוג'אעייה בסדר גודל של "עשרות אלפים". צה״ל דרש מתושבי מחנה הפליטים שוג'אעייה במרכז רצועת עזה לפנות את המחנה מיידית. לוחמי אוגדה 98 של צה״ל פתחו הבוקר בהתקפה על מחנה הפליטים במטרה להכריע את גדוד החמאס הפועל במקום. בצה״ל מסרבים לפי שעה לחשוף את מהלכי תנועת הכוחות.

שכונת שוג'אעייה. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
שכונת שוג'אעייה. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בנוסף, סרן אלון סאקאג׳יו, בן 22, מחדרה נפל בפעילות מבצעית הלילה מפיצוץ זירת מטענים בג׳נין. כלי רכב צבאי ממוגן מסוג ״פנתר״ שהוביל את כוח התאגד של סיירת חרוב נפגע ממטען החבלה אשר הונח בעומק מטר וחצי מתחת לכביש.

במסגרת הפעילות בוצעה כניסה רגלית של כוח דובדבן כדי לבצע מעצר של מחבלי חמאס שהוגדרו על ידי השב״כ וצה״ל כמבוקשים בכירים. מיד לאחר מעצרם נכנסו כוחות רכובים אל תוך השטח כדי לבצע מעצרים נוספים.

על פי התרגולת בצעו פתיחות ציר על אותם כבישים שבהם היו אמורים כלי הרכב לנוע. הפתיחה נעשתה על ידי D9 ואחריו נסע שופל. שני הכלים גילחו את הכביש והאדמה מתחת עד לעומק של ארבעים ס״מ עד חמישים ס״מ. זאת על פי נוהל הצבאי שפותח בלחימה באיו״ש.