בצל רוחות המלחמה המנשבות בצפון הארץ,  יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען בערוץ כנסת כי "בתחילת המלחמה היה אפשר להנחית מכה על חיזבאללה, שובר שוויון, גם אז נתניהו מנע את זה".

"אנחנו חכמים בדיעבד, אבל היום זה ברור פי 10 מאז, היו חייבים ללכת עם המהלך. המטוסים היו באוויר ומישהו סובב אותם אותם. זו השגיאה הכי חמורה מפתיחת המלחמה בחזית הצפונית", הוסיף. 

השליח הקטרי יוצא לראשונה ללבנון - זה הדיל שמונח לנתניהו על השולחן
עדיף להיות בחיפה ולא בביירות: הבלוף של נסראללה בנאומו נחשף

הדברים, נאמרים ברקע הדיווח הדרמטי ב"פייננשל טיימס" הבריטי ולפיו ישראל פועלת להפוך את השטח הסמוך לגבול מהצד הלבנוני לרצועת ביטחון, כך עולה מצילומי לוויין. על פי הדיווח צה"ל פועל באופן עקבי להשמדת המבנים שבטווח של חמישה קילומטרים מהגבול, זאת על רקע דעיכה במאמצים הדיפלומטיים מול חיזבאללה. 

''אזור המוות'' | הכפרים שנצפה בהם הרס נרחב מתקיפות צה''ל (צילום: מעריב אונליין)
''אזור המוות'' | הכפרים שנצפה בהם הרס נרחב מתקיפות צה''ל (צילום: מעריב אונליין)

"הצבא הישראלי השתמש בכוח כדי ליצור מציאות חדשה בשטח", נכתב. עוד הוסיפי כי "הפצצות אוויריות כמעט יומיומיות, הפגזות ארטילריות והזרחן הלבן הכימי המתלקח הפכו את רוב חמשת הקילומטרים מצפון ל'קו הכחול' לבלתי ניתן למגורים". ניתוחי הלוויין אכן חושפים מציאות חדשה שנוצרת בשטח: "רוב הבניינים ריקים, רבים הושמדו. הנזק המבני, ההידרדרות הסביבתית והפגיעה הכלכלית הותירו רצועת אדמה הדומה ל'אזור החיץ' שישראל רוצה להקים בלבנון".