גורמים אמריקאים צוטטו היום (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל", כשהם מתייחסים למלחמה שנמשכת בין ישראל לחיזבאללה מאז חודש אוקטובר האחרון. הם הביעו דאגה, לפיה הלחימה עלולה להפוך למלחמה כוללת "בכל רגע". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, החוקר לעניינים פוליטיים ואסטרטגיים, חליל אלהלו, טען בראיון לרשת "אל-חדת'" הסעודית כי "לישראל הפעם יש לה מערך נשק מפותח מאוד בשונה מ-2006.  ב-2006 לא היו מערכות הגנה מפני טילים בישראל. כיום יש את מערכת כיפת ברזל, את מערכת קלע דוד ואת מערכת חץ 2 וחץ 3, מעבר למערכת הפטריוט. זה קודם כל. שנית, ישנן ארבע מערכות בינה מלאכותית בהן ישראל משתמשת. מדובר במערכות מפותחות מאוד. אין מקום לפרט בעניינים הטכניים שלהן כעת אולם מערכות ה-AI האלה מסוגלות להגדיר אלפי מטרות במהירות רבה".

מתחת לאף העולם: ישראל מייצרת רצועת ביטחון בתוך שטח לבנון | דיווח דרמטי
הפתיל כבר נדלק: התרחיש שארה"ב חוששת ממנו בצפון עלו להתפוצץ בכל רגע

"המערכות הללו הגדירו עשרות אלפי מטרות של חמאס בעזה ועוד אלפים בלבנון. המטרות האלה מבחינה פיזית יכולות להיות מבנים, בתים ריקים או אזורי חורש וכיוצא באלה. אולם כל האזורים או המטרות האלה הן מבחינת ישראל מטרות של חזבאללה בין אם מדובר במרכזי לחימה, במרכזי לוגיסטיקה או במפקדות שהן בלתי נראות. רוב המתקנים של חזבאללה בלבנון הם בלתי נראים ונמצאים מתחת לקרקע".

עוד אמר כי "ישראל מאז שהסתיימה מלחמת לבנון השנייה ביצעה הערכה מחדש של תפקוד הצבא וערכה אימונים על מנת שלא ייפול בטעויות שביצע ב-2006. אשר לחזבאללה וכאן יש מקום לציין כי שני הצדדים הכירו או הסכימו על החלטה 1701 אולם היא לא יושמה ולו לרגע משני הצדדים, למעט הפסקת הפעולות המלחמתיות. חזבאללה מאז 2006 ועד עתה גייס צעירים מאזור הדרום לשורותיו והראייה לכך היא שכל ההרוגים שנופלים בשורותיו הם תושבי הדרום ועל כן אין הוא זקוק להעברת לוחמים מהצפון לדרום הגם שהוא פיתח מערך או רשת לוחמים ב-65 כפרים בדרום וכן מחסני תחמושת ומנהרות".

פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

"הראיה לכך היא שלא ראינו מטוס ישראלי אחד שתקף משאית שהסיעה תחמושת או פעילים לדרום. אם כך, חזבאללה נערך למערכה הזאת זה זמן רב מכיוון שמלחמת 2006 לא הוכרעה ואף צד לא ניצח בה. מטבע הדברים הישראלים אומרים שהם ניצחו בה מכיוון שהם הגיעו לליטני בזמן שחיזבאללה אומר שמדובר בניצחון אלוהי מכיוון שהוא אילץ את ישראל לסגת. למעשה המלחמה בין שני הצדדים לא הסתיימה ושני הצדדים נערכו אליה מאז 2006".

"מאז 2006 ועד ל-2019 חזית הדרום הייתה רגועה אולם מאז 2019 התחלנו להבחין בהפרות מצד חיזבאללה שיורה לעבר ישראל ומצד ישראל שיורה לעבר אזורים בלתי מיושבים עם מספר מועט של הרוגים משני הצדדים. כמובן שההפרות של ישראל למרחב האווירי הן יומיומיות. בחזרה לחזבאללה מכיוון שהשאלה נוגעת אליו, הוא זה שהחל בהסלמה ושהחל לדבר על אחדות הזירות והם מדברים עם המערך הנאמן לאיראן, בעיראק, בתימן או חמאס וכיוצא באלה ברמה שאפילו לפני ה-7.10 נורו טילים מלבנון מאזורים שנשלטים על ידי חיזבאללה. הדבר נעשה לפני המלחמה ועל כן המלחמה הזאת פרצה וחזבאללה אמר שהוא לא צפה אותה", סיכם.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה