אודי לוי, לשעבר ראש היחידה ללוחמה כלכלית של המוסד, התראיין היום (חמישי) ב-103FM, והציג את האופן שבו ארגון הטרור חמאס מצליח להמשיך לעמוד על הרגליים. כמו כן, תיאר את הדרך שבה התחזק כלכלית לאורך השנים, בנוסף לכסף הקטרי. 

"בניגוד למה שאנחנו שומעים, זכויות הקיום של חמאס במציאות הנוכחית היא היכולת שלו לשלוט במאגרי הכסף ולהמשיך לנהל את המערך השלטוני שלו", ציין. עוד הוסיף כי "לאו דווקא המהלך הצבאי שלו. פעיל מקבל כ-1000 דולר בחודש, זה מקור ההכנסה כמעט הבלעדי היום בעזה, גם אלה ששומרים על משילות החמאס בעזה מקבלים כסף מעזה. וסינוואר חייב את זה, זה קיומי, ולכן הוא יעשה הכל כדי שהיה לו כסף".

מתחת לאף העולם: ישראל מייצרת רצועת ביטחון בתוך שטח לבנון | דיווח דרמטי
בשקט בשקט: ישראל נערכת לשיגור טיל ישירות לטהרן | דיווח

כמו כן, סיפר על ה"פרוטקשן" שביצע החמאס לאזרחי עזה: "אחד ממקורות הגדולהים שלהם לפני ה-7 באוקטובר חוץ מהכספים שהגיעו מקטאר ואיראן ועמותות מחו"ל הם גבו כמעט 30% מכל דבר שזז ברצועה. היום המצב השתנה, כספים הרבה פחות נכנסים לרצועה ובשביל שהם יוכלו להתקיים הם משתלטים למעשה כמעט לחלוטין על הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה ומוכרים אותו לאוכלוסייה במחירים מופקעים כדי להרוויח כסף".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"המטבע השולט בעזה הוא השקל הישראלי. יש ברצועת עזה בנקים עם סכומי כסף עצומים שישראל לצערי הרב עדיין לא שמה את היד עליהם, ולפני כמה ימים החמאס שדד 500 מיליון שקל שנותן לו להתקיים עוד 6-7 חודשים לפחות נגדנו. יש שם עוד חצי מיליארד שקלים שגם הם ייגנבו בסופו של דבר", הוסיף. 

תיעוד ממצלמת גוף של לוחם ביחידת אגוז. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

לסיום, התייחס לפן הכלכלי בהקשר של איראן:" אי אפשר למגר את האסלאם הרדיקלי ואת איראן בלי השימוש בכלים הכלכליים. זה כלי אפקטיבי ואסטרטגי. המלחמה האחרונה הראתה לכולנו שהמלחמות הקונבנציונליות הופכות להיות מאוד בעיתיות למדינת ישראל.

מדינת ישראל צריכה לפתח כלים אחרים שאחד מהם הוא הלוחמה הכלכלית כדי להתמודד עם האיומים - לא יהיה מנוס מאשר להקים עוד פעם גוף כלשהו שיהיה אחראי למלחמה כלכלית, בנוסף למלחמה על התודעה והמלחמה המשפטית, אלו כלים רכים אך מאוד משמעותיים".