ממשל ביידן צפוי לשחרר בקרוב 1,700 פצצות במשקל של 250 ק"ג, שהשליחה שלהן לישראל התעכבה עד כה, כך דווח ב"וואלה!". עם זאת, מדובר רק על חלק מהסיוע הצבאי שהיה אמור לעבור לישראל. 

כמו כן, צוין כי ארה"ב עדיין מסרבת לשלוח לישראל 1,800 פצצות במשקל טון. זאת, מחשש לאופן שבו ישתמש צה"ל בפצצות מסוג זה ברפיח. בנוסף, בארה"ב הבהירו כי חלקו של המשלוח יגיע לישראל, רק לאחר שתסתיים הפעולה ברפיח. בכירים ישראלים הבהירו כי יש צורך בפצצות האלו, במקרה של מלחמה כוללת שתיפתח מול ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.  

הזוג האומלל: הטרלול בארמון בקיסריה לא עוצר לרגע | בן כספית
תם עידן נתניהו? האיחוד הפוליטי שטורף את כל הקלפים

כאמור, לאחרונה קיימת מחלוקת כבדה בסוגיה בין ישראל לממשל האמריקאי. בחודש מאי האחרון, הנשיא ג'ו ביידן אמר כי ארה"ב תפסיק לספק לישראל פגזי ארטילריה, פצצות למטוסי קרב וכלי נשק התקפיים אחרים, במידה שהיא תפתח בפעולה ברפיח. 

תקיפה בעזה (צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם לפני עשרה ימים סרטון באנגלית בו אמר כי "כשבלינקן היה כאן לאחרונה בישראל הייתה לנו שיחה גלויה אמרתי שאני מעריך מאוד את התמיכה שארה"ב העניקה לישראל מתחילת המלחמה. אבל אמרתי גם משהו אחר, אמרתי שלא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע מישראל נשק ותחמושת".

"ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של אמריקה, נלחמת על חייה, נלחמת נגד איראן ושאר אויבינו המשותפים. בלינקן הבטיח לי שהממשל עובד יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק הללו. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המקרה. במהלך מלחמת העולם השנייה, צ'רצ'יל אמר לארצות הברית, תן לנו את הכלים אנחנו נעשה את העבודה. ואני אומר תן לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר", הוסיף.