מזה חודשים רבים שרוב תושבי מטולה מפונים ולא נמצאים בבתיהם, בצל הירי מצד ארגון הטרור חיזבאללה. עד כה הכניסה ליישוב לא נאסרה באופן גורף, ולמעשה תושבי המקום יכלו להגיע כשברצונם לעשות כך. 

עם זאת, היום (שישי) פורסמה הודעה מטעם "ביטחון מטולה", הודעה לא שגרתית בנוגע לאופן הכניסה למקום. "תושבים יקרים, אנו מבקשים לעדכן שהחל ממחר בבוקר לא תתאפשר כניסה למטולה עד יום ראשון כולל", נכתב. 

מעורר בחילה: מכונת הרעל זיהתה את חולשת ביידן, ועטה לטרף | בן כספית
מדוע דובר צה"ל שומר על השם הטוב של הפת"ח ושל גדודי חללי אלאקצא? | קלמן ליבסקינד

עוד הוסיפו כי "בהמשך נוציא את הנחיות צה"ל לגבי נהלי הכניסה ליישוב". ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, תקף בריאיון למוסף "מעריב", את התנהלות המדינה בנושא. 

לריאיון המלא

"את יודעת מה העיר משהו במדינת ישראל? השריפות. איזה אבסורד! שמונים אלף אנשים עקורים במדינת ישראל, זרוקים בקיבינימט, ואף אחד לא התעורר, תושבים, בתים ושטחי חקלאות נפגעו מהפגזות, וכלום לא עזר, רק כשהתחילו שריפות, פתאום מישהו התעורר כי השריפות הביאו למטולה יותר תקשורת, ואז גם יותר שרים ויותר תשומת לב. לא המלחמה עצמה, לא חיזבאללה על הגדר. אלו סדרי העדיפויות של ממשלת ישראל", שיתף בכאב. 

תיעוד מתקיפות צה"ל של מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, האשים: "הרגשתי כעס, אבל לא על האזרחים אלא על האחראים עליהם", הוסיף, "אנחנו כולנו אחים במדינת ישראל, דין תושב אשקלון כדין תושב ת"א ומטולה. אנחנו אמורים להיות שווים, אבל ממשלת ישראל עושה אפליות לא רק בשוטף בתחומי הבריאות, החינוך והתרבות, אלא גם במלחמה. המדינה עצמה אומרת את זה בפה מלא במערכה הזאת. אם תפתח מלחמה בצפון, מזהירים שם, הטילים יגיעו גם אל המרכז. כלומר המדינה עצמה קובעת שיש אזרחי מדינת ישראל איקס ואזרחי מדינת ישראל וואי"