המשנה לרה"מ לשעבר חיים רמון שוחח היום (שישי) עם מיה זיו-וולף ואריה אלדד ברדיו 103fm ותקף את התנהלות המלחמה ואת המחלוקת בראש הצמרת הצבאית והפוליטית באשר ל"יום שאחרי".

'סולמות ונחשים' - גרסת יעדי הפיגועים: המשחק שהדהים את לוחמי צה"ל | צפו בתיעוד
הפרשן הערבי מסכים עם גלנט: “ישראל תחזיר את לבנון לתקופת האבן”

"ההתמקדות בנתניהו היא טבעית, אבל מי שהגיש את התוכנית לאי כיבוש הרצועה והתנגד באופן מוחלט להקמת ממשל צבאי היה כל קבינט המלחמה והרמטכ"ל, וגם גנץ ובעיקר שר הביטחון", אמר. "תשעה חודשים אחרי פתיחת המלחמה, התוכנית שאנחנו כובשים ויוצאים היא תוכנית הזויה שבסופו של דבר תשאיר את חמאס על רגליו".



רק אתמול הגענו לסג'עייה אולי בפעם השלישית או הרביעית. יצאנו משם אחרי תקופה קצרה חמאס מתאושש, מגייס אנשים חדשים. את כל זה אמרו לרמטכ"ל והתוכניות שהציג בפני הדרג המדיני בראשות נתניהו לצערנו הרב יתממשו. כשנתניהו היה ב'הפטריוטים', הוא חזר על כך. אמר שמסיימים את שלב המלחמה העצימה, נוציא את רוב הכוחות ונעביר אותם לצפון. בסופו של דבר מי ששולט ברוחב הרצועה מסבחינה אזרחית זה חמאס. שני היעדים המרכזיים של המלחמה - מיטוט כוחו הצבאי של חמאס ומיטוט שלטונו האזרחי, לא הושגו". 

עוד הוסיף: "בינואר כבר הצעתי שצריך לעשות ריסטארט כי לא נצליח להשיג את מטרות המלחמה כפי שהוצגו על ידי הממשלה, הקבינט והצבא. זו טעות מרכזית - לא הבינו שנגד חמאס, ארגון דאעשי, נלחמים כמו נגד דאעש. האמריקאים חיסלו את דאעש בערך ב-7 חודשים. כל השטויות האלה על כך שאי אפשר לחסל רעיון. גם הנאציזם קיים, אבל אין לו מדינה, הוא בשוליים. ודאי שאי אפשר לחסל את הרעיון של חמאס, אבל אסור שלארגון טרור תהיה שליטה על שטח". 

בהמשך אמר: "האסטרטגיה כושלת כי היא לא משיגה את יעדיה. אני חושב שצריך להקים ממשל צבאי זמני ולנסות למצוא מערכת שתיקח את זה מאיתנו. אי אפשר לעבור ממצב בו חמאס שולט אזרחית, לכך שמישהו אחר יבוא מבלי שיהיה שלב של ממשל צבאי ישראלי". 

לסיום אמר: "הרמטכ"ל אמר שהוא אחראי, עברו 9 חודשים - תממש את האחריות. אני חושב שנתניהו וגלנט, שאחרים גם למגה מחדל כשרים, כראש ממשלה, נתניהו נבחר, הוא יכול לבוא ולהגיד שאחרי כל מה שהיה הוא חוזר אל העם ומבקש את תמיכתו. תלך אל העם ותבקש מנדט מחודש אחרי שני אירועים כל כך דרמטיים. אותו דבר שר הביטחון, שמשום מה כי הוא נגד נתניהו, הוא זוכה להרבה תמיכה יחסית". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm