אחרי חילופי אש כבדים בין ישראל לחיזבאללה בגבול הצפוני אמש, שליח איראן לאו"ם סעיד אירוואני כתב הלילה (בין שישי לשבת) פוסט בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) הרשמי שלו כי אם ישראל תרחיב את פעילותה בלבנון - "תתפתח מלחמת השמדה".

הבחירות באיראן החלו: חמינאי מחפש יורש לנשיא שהתרסק | צפו בתיעוד

בציוץ נכתב כי "על שאיראן רואה בתעמולה הציונית על כוונתה לתקוף בלבנון כלוחמה פסיכולוגית, אם היא תצא למתקפה צבאית בקנה מידה גדול - תתפתח מלחמת השמדה. כל האפשרויות, כולל המעורבות המלאה של כלל חזיתות ההתנגדות, נמצאות על השולחן".

כזכור, מטח ירי כבד וממושך בוצע אמש לעבר יישובי הצפון, כאשר האזעקות נשמעו בין היתר בנהריה, בקרית שמונה, בשלומי וברחבי הגליל בשלומי נפל כטב"מ שגרם לכך ששריפה קטנה פרצה ובית נפגע מרסיסים. פגיעה נוספת נרשמה במושב בצת ליד בתי מגורים, נזק קל וללא נפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי, ללא נפגעים. מיירטים שוגרו לעבר כלי הטיס שחצו מלבנון, לא בוצעו יירוטים. כמו כן, זוהו כעשרים וחמישה שיגורים שחצו מלבנון לעבר הגליל המערבי ואצבע הגליל, גם כן נפגעים, נגרם נזק למבנה במרחב הגליל המערבי.

בתגובה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, אתר צבאי של חיזבאללה במרחב זבקין, שתי תשתיות מבצעיות במרחבים אל-חיאם וחולא ומבנה צבאי של הארגון במרחב אל-עדייסא.

בצה״ל מעריכים כי המטח הכבד בא בעקבות הפגיעה הקשה של צה״ל אחר הצהריים בנבטיה. על פי הערכות, שבעה מחבלי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ממוקדת של חיל האוויר על מבנה בו היו מספר גדול של מחבלי חיזבאללה. מדובר בחיסול הגדול ביותר של צה״ל מזה תקופה של מחבלי חיזבאללה בתקיפה אחת.

הכח שחוסל בנבטיה היה מורכב מלוחמי נ״מ של חיזבאללה שניסו לפגוע לאחרונה במטוסי חיל האוויר. ככל הנראה, גם סוללת הנ״מ הושמדה על ידי חיל האוויר. בצה״ל אומרים כי התקיפה בנבטיה הייתה במסגרת הגברת הלחץ של צה״ל על חיזבאללה ובמטרה לשלול את הנכסים האנושיים והטכנולוגיים של הארגון.