מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודה היום (שבת) על התמיכה של איראן בלבנון, זאת לאחר ששליח הרפובליקה האסלאמית לאו"ם התייחס למתיחות אמש בין ישראל לחיזבאללה, וכתב פוסט בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "אם ישראל תרחיב את פעילותה בלבנון - תתפתח מלחמת השמדה".

עכשיו זה נחשף: המכה שהנחית צה"ל על חיזבאללה והירי שבא בתגובה
המהלך שישנה את המשוואה? ארצות הברית בצעד דרמטי בלבנון

"אנו רואים את ההישגים של השהידים שלנו ואת מה שדמם השיג בכל יום", טען נסראללה, "עלינו להבין את גודל ההישגים והניצחונות שהושגו עד כה והצטברו במשך עשרות שנים, במיוחד מאז הניצחון של המהפכה האסלאמית באיראן. מה שקורה ברצועת עזה ובפלסטין הכבושה זה רעב, מצור ומעשי רצח עם".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"ההישגים והניצחונות שלנו מול ישראל העלו את אומתנו בדרך לניצחון גדול במערכה שתיקח זמן, והמשמעות שלה היא שחרור פלסטין מהכיבוש הציוני ושחרור כל אזורנו מההגמוניה והעריצות האמריקאית", הוסיף, "אנחנו מדוכאים באזור ומותקפים על ידי השטן הגדול (ארה"ב) והציונים. ובזמן הזה אנו בורכנו בנוכחות של איראן. המשטר הקדוש שלה, האנשים הטובים והמנהיג החכם עלי חמינאי עוזרים לנו מאוד".

נאומו של נסראללה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
נאומו של נסראללה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בתוך כך, גם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאטי התייחס למתיחות ואמר כי "האיומים העומדים בפני לבנון הם סוג של לוחמה פסיכולוגית. אנחנו במלחמה ויש מספר רב של חללים וכפרים הרוסים בגלל התוקפנות הישראלית. עוצמת המלחמה הפסיכולוגית הולכת ומסלימה, אבל אני מאמין שנתגבר על השלב הזה כדי להגיע למעיין יציבות בגבולות".

כאמור, מטח ירי כבד וממושך בוצע אמש לעבר יישובי הצפון, כאשר האזעקות נשמעו בין היתר בנהריה, בקרית שמונה, בשלומי וברחבי הגליל בשלומי נפל כטב"מ שגרם לכך ששריפה קטנה פרצה ובית נפגע מרסיסים. פגיעה נוספת נרשמה במושב בצת ליד בתי מגורים, נזק קל וללא נפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי, ללא נפגעים. מיירטים שוגרו לעבר כלי הטיס שחצו מלבנון, לא בוצעו יירוטים. כמו כן, זוהו כעשרים וחמישה שיגורים שחצו מלבנון לעבר הגליל המערבי ואצבע הגליל, גם כן נפגעים, נגרם נזק למבנה במרחב הגליל המערבי.