צה״ל מגדיל את סדר הכוחות שלו, והחל מהימים האחרונים תוקם אוגדת מילואים נוספת. שמה הזמני יהיה אוגדה 96, והיא תפעל כאוגדה קלה ולא משוריינת. זאת לאחר שבאגף כוח אדם בצה״ל זיהו כארבעים אלף חיילי מילואים המוגדרים חסרי שיבוץ ביחידות, או כאלה שקיבלו פטור משירות מילואים למרות שלא הגיעו לגיל הפטור.

בצה״ל סבורים כי יש מקום להקים שני גדודים של חיל ההנדסה הקרבית וכן להקים לפחות עוד חטיבת שריון. זאת לצד הגדלת מערך מסוקי הקרב אשר צומצם בשנים האחרונות.

 בזמן המתיחות בצפון, צה"ל החליט: כיתות הכוננות יצומצמו

הרמטכ"ל בביקור בצפון (צילום :דובר צה"ל)

בחודשים האחרונים לאור התמשכות המלחמה בדרום ובצפון ולאור ריבוי המשימות על צה״ל בכל הגזרות, החלה עבודה מטה בצה״ל. המטרה להגדיל את סדר כוחות המילואים והקמה מיידית של אוגדה נוספת. עבודת המטה מתבצעת באגף התיכנון, זרוע היבשה, ואגף כוח אדם. באגף כוח אדם החלו למפה את עשרות אלפי חיילי מילואים שהם כאמור חסרי שיבוץ או קיבלו פטור טרם גיל פרישה ממילואים.

בזרוע היבשה בוחנים את היכולות של החייל להתאמה לשירות כלוחם או כתומך לחימה או לחילופין לתפקידי מנהלה ומפקדה. בצה״ל אומרים כי ההליך ההקמה החל לפני מספר שבועות ולפי שעה לא נקבע תחת איזה פיקוד מרחבי תורם האוגדה החדשה וטרם גובשה בצה״ל משימה אופרטיבית לאוגדה החדשה.

אוגדה 99 (צילום: דובר צה''ל)
אוגדה 99 (צילום: דובר צה''ל)

בצה״ל אומרים כי האוגדה החדשה תהיה אוגדה קלה ולא משוריינת, זאת בדומה לאוגדה 99 אשר תמרנה בעזה במהלך המלחמה והיא מחזיקה כעת את ציר המסדרון ברצועה.

מאז מתקפת 7 באוקטובר בצה״ל מבצעים התאמות והקמת יחידות חדשות בהתאם לאתגרים שהציבה המלחמה. בין היתר הוקמה יחידת התערבות בעוטף עזה. יחידת אחות ללוט״ר אילת. הייידה החדשה מורכבת מלוחמים ויוצאי שב״כ שמתגוררים בעוטף עזה והם ידרשו לבצע שיחרור בני ערובה ולחימת הגנה באירועי חדירת מחבלים לשטחי העוטף. גם בחיל האוויר מבצעים התאמות ולאחרונה הוקם גדוד סדיר נוסף של כיפת ברזל.