בתוך 40 דקות באור יום הצליחו לוחמי חטיבה 7 של השריון ולוחמי חטיבת הצנחנים לחדור ללב העיר עזה ולכתר את מתחם הפיקוד והשליטה של גדוד חמאס בשג'אעייה. הכוחות הצליחו להפתיע את ארגון הטרור ובזכות זאת צה״ל הצליח לפגוע במערכי חמאס במקום. "אנחנו מעריכים כי רשמנו 50 מפגשים עם האויב, חיסלנו 40 מחבלים במתחם בתי הספר. פגענו ב-30 חוליות נ"ט של חמאס. הצלחנו לאסוף חומר מודיעיני רב- ערך. אנחנו פועלים כעת בעל-קרקע ובתת-קרקע תוך חשיפת מערכת מנהרות תת קרקעיות במרחב", אמר גורם צבאי בכיר.

אוגדה 36 פעלה במהלך התמרון בשג'אעייה ופגעה קשות בגדוד חמאס בשכונה, אולם בצה״ל אומרים כי חמאס התאושש באופן חלקי במקום.  "המקום רחש פעילות רבה וחמאס פעל לשקם את עצמו. הוא פועל לגייס לוחמים חדשים, לחזק את יכולת המשילות, לחלק את המזון לתושבים ולשלם משכורות לעובדים. אנחנו פועלים כדי להפחית את היכולות הללו. לכן נכנסנו לשג'אעייה לבצע מה שמוגדר 'כיסוח דשא'" - אמר הגורם הבכיר.

איראן תממש את הצהרותיה ותתקוף את ישראל? "אי אפשר לזלזל באיום"
ממשלה ימנית קיצונית ראשונה מאז מלחה"ע השניה? הבחירות בצרפת יצאו לדרך

הפעולה שהחלה ביום חמישי בבוקר כוונה למתחם בתי הספר בשכונת שג'אעייה. במתחם אף פועלת מרפאה. הוא מוגדר ״מתחם מחסות״ על פי מידע מודיעיני עדכני שהעביר שב״כ. מחקירת מחבלי חמאס שנתפסו לאחרונה עולה כי הארגון השתלט על חלקים מהמתחם והפך אותו למפקדה של גדוד חמאס בשג'אעייה. המתחם מקושר במערכות מנהרות תת קרקעיות. צה״ל פעל בעבר בשכונה אולם נמנע בעבר מלתמרן לתוך מתחם זה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אוגדה 36 בפעילות ברצועה (צילום: דובר צה''ל)
אוגדה 36 בפעילות ברצועה (צילום: דובר צה''ל)

הגורם הצבאי הבכיר אמר כי "ההגעה המהירה שלנו למתחם הביאה לכך שבכניסה של הכוחות מצאנו את המקום 'חם מאוד' והוצאנו משם מודיעין רב-ערך. הפעולה הזאת הציגה לחמאס את החדירות שלהם והיכולות שלנו להגיע לעומק השטח בחופשיות גם ביום וגם בלילה. מנגד אני יכול לומר שאנחנו רואים איך הם (חמאס) עושים שימוש ציני במתחם חוסים שהפך למתחם חמ"לים ומחסנים של חמאס".

חקירתו בשב״כ של סגן ראש מחלקת הידיעות במודיעין הצבאי של חמאס (צילום: דובר צה"ל)

במהלך התמרון של חטיבה 7 שפועלת תחת אוגדה 98 נהרגו שני לוחמי צה״ל - רס״ל במיל' יקיר שמואל טייטלבוים, לוחם בגדוד 77 של השריון, וסמ״ר יאיר אביטן, לוחם בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים. עוד שלושה קצינים ולוחמים נפצעו קשה בקרבות. 

יאיר אביטן, יקיר שמואל טייטלבוים  (צילום: דובר צה''ל)
יאיר אביטן, יקיר שמואל טייטלבוים (צילום: דובר צה''ל)

"הצלחנו לפגוע בטנקים, בירי צלפים, בהיתקלויות פנים מול פנים וכן בפעילות של חיל האוויר בחוליות נ"ט ובהרבה מחבלים הן במרחב העל- קרקע והן בתת-קרקע. הצלחנו לפגוע בהרבה מאוד תשתיות לחימה של חמאס. יש לנו כבר כעת הישגים משמעותיים בתת קרקע. רוב האויב שאנחנו פוגשים הן חוליות RPG, חוליות מצמידי מטענים וחוליות צליפה. הפעילות שלנו עשויה להימשך כמה שבועות אבל היא תהיה קצרה יותר מפעילויות קודמות", אמר הגורם.