ראש ממשלת לבנון לשעבר, פואד סניורה, התראיין לערוץ אל חדת' הסעודי והתייחס לאפשרות של הסלמת הלחימה בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה.

בפתח דבריו אמר: "כל הסימנים מעידים על כך שעדיין יש פוטנציאל לתקיפה. יש מי שטוען שהושגה התקדמות מסוימת ביחס למה שמתרחש בעזה. האם זה נכון או לא? איני יודע. על כן, אם שני הצדדים יגיעו להפסקת אש אין משמעות הדבר שישראל תכבד אותה בהכרח. עלינו לדעת מה האויב שלנו מתכנן ומהם הדברים שהוא מנסה להשיג".

סוסים נהרגו מפגיעת טיל בצפון: "הילדים נאלצו לשמוע אותם זועקים מכאבים"
איראן תממש את הצהרותיה ותתקוף את ישראל? "אי אפשר לזלזל באיום"

סניורה עם נסראללה ב2006 (צילום: רויטרס)
סניורה עם נסראללה ב2006 (צילום: רויטרס)

"כמו כן, עלינו לשאוף למשהו שיגשים את האינטרס של הלבנונים מכיוון שבמהלך תשעת החודשים כמעט שחלפו, ואני הזהרתי מהיום הראשון, שאסור ללבנון להיגרר למלחמה הקשה הזאת", הוסיף הבכיר לשעבר, "לא בגלל שהסוגיה הפלסטינית לא מעניינת אותה ולא בגלל שהיא לא רוצה להקריב".

במענה לשאלה האם ההחלטה נמצאת בידי לבנון ענה: "למעשה מדינת לבנון בוטלה וחיזבאללה קיבל מיד את ההחלטה להתערב בפעולה הצבאית הזאת. אנו רואים בחודשים האחרונים את האבדות הרבות בחיי אדם, את הקורבנות ואת הפצועים הרבים ואת היקף ההרס הרב שנגרם ללבנון בכל הכפרים והעיירות שסמוכות לגבול עם מדינת ישראל. על כן, אנו מקווים שהוא יזדרז להגיע לתוצאה".