בשיחה עם סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, נדונו משמעויות ההחלטה על פתיחה במתקפה מצד ישראל בצפון. בוסקילה, שהיה מג"ד במבצע צוק איתן וקצין מבצעים באוגדת יהודה ושומרון, מציג את תפיסותיו לגבי הזמן והמקום הנכון לפעולה.

הנשק שובר השוויון של ישראל נחשף? "יש לנו יכולות" | האזינו
הנשיא יציל את נתניהו? בסביבת רה"מ פנו להרצוג מהסיבה הבאה

בפתח שיחתנו סא"ל במיל' בוסקילה מודה "השאלה המרכזית כיום היא האם נכון לפעול בזירה הצפונית עכשיו, או לדחות את הפעולה לעוד מספר שנים". הוא מסביר: "היתרון בפעולה עכשיו הוא, שאנחנו כבר נמצאים במצב של מלחמה, יש לנו לגיטימציה לפעול ולתקוף, האזרחים כבר מפונים".

הוא חושש: "אם לא נעשה את זה עכשיו, לא בטוח שתהיה לנו לגיטימציה בעתיד". עוד הוא מוסיף: "כיום יש לנו יכולות תקיפה מאוד משמעותיות, אך הפער שלנו הוא ביכולת הספיגה".

תיעוד מתקיפות צה"ל במרחב חולא בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

בוסקילה חוזר ומדגיש: "אם נדחה את הפעולה לעתיד, נכון שנוכל אולי להחזיר את האזרחים לבתיהם עם הסכם כלשהו, אך גם האויב משתכלל ומפתח מערכות תקיפה מדויקות יותר. מעבר לכך, אנחנו תמיד מגיבים ולא יוזמים, ומה שנדחה היום כנראה שלא יבוצע בעתיד".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בוסקילה טוען כי "הדבר הנכון ביותר הוא לנצל את ההזדמנות ולתקוף בצפון עכשיו. חיזבאללה כיום חלש יותר מאשר יהיה בעתיד. כבר פגענו במערכיו ואנחנו נמצאים במצב של מלחמה". אולם, לדבריו, יש לסיים תחילה את המערכה בדרום: "לסיים בעזה אומר לפחות לכבוש את רפיח ולשבור את חטיבת חמאס שם. לאחר מכן, נוכל להעלות את הכוחות לצפון ולתקוף את חיזבאללה באופן משמעותי".

בוסקילה רואה חשיבות בצבירת הישגים ביטחוניים בשנה הקרובה: "מה שנעשה בשנה הזאת יעצב את השנים הבאות. ככל שנשיג יותר הישגים כעת, נקטוף את הפירות בעתיד". בנוסף, הוא מציין השפעות נוספות להישג מוחלט: "ככל שהניצחון יהיה חד וברור יותר, כך תשתפר הכלכלה הישראלית. משקיעים ישקיעו במדינה שמכריעה איומים ומלחמות, ואם לא נכריע באופן חד וברור, נראה פחות השקעות בישראל".