מלחמת חרבות ברזל: בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ הותקפה היום (ראשון) דירת מבוקשים בטול-כרם, שבה היה סעיד ג׳אבר, פעיל טרור אשר הכווין מתווי טרור והיה מעורב בשורה של פיגועי ירי ומטענים לעבר אזרחים וכוחות צה״ל באזור, וכן הכוונה של פיגועים נוספים והקמת תשתיות טרור.

תקיפה בטול כרם. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

תוקפים עם העיניים: הנשק המהפכני שישראל רכשה להמשך המלחמה
הנשק שובר השוויון של ישראל נחשף? "יש לנו יכולות" | האזינו

בשבוע האחרון המבוקשים שסוכלו בדירה, היו מעורבים בביצוע פיגועי ירי וניסיונות פיגועי משיכה באמצעות מטענים באזור מרחב התפר, בין היתר סמוך היישוב בת חפר. כמו כן, להתארגנות הטרור יש קשר למחבלים המעורבים בפיגוע בקלקיליה בו נרצח אמנון מוכתר ז״ל.  הדירה בה סוכלו המחבלים שימשה להערכות לפעילות טרור, הכנת מטעני חבלה ומתן מחסה למבוקשים. 

לפי כלי תקשורת פלסטיניים סעיד ג'אבר היה ממנהיגי גדוד הג'יהאד האיסלאמי בטולכרם. כמו כן לפני כמה שבועות שרד ניסיון חיסול באמצעות כטב"מ ישראלי שכיוון לפגעו ברכבו.

גורם ביטחוני אמר כי התקיפה בעזרת כטב״מ באיו"ש היא כלי אפקטיבי והחיסול היום הוא מספר חמישים באיוש באמצעות כטב״מ. החיסול היה במחנה פליטים נור שמס צמוד לטול כרם הבית שייך לקרוב משפחתו מידע מודיעני מדויק שהעביר שב״כ בזמן אמת. מאז חזרת חזרת התקיפות ב-2023 בוצעו כ-80 תקיפות מהאוויר ומתחילת המלחמה למעלה מ 53 תקיפות מהאוויר על ידי זיק, מסקר ומטוסי קרב. ⁠כ-80 מחבלים חוסלו בתקיפות מהאוויר ועשרות רבות נפצעו.