ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול (ראשון) דיון בטחוני עם ראשי הצבא. בהודעה שפורסמה על ידי לשכת ראש הממשלה, נאמר בין היתר כי בהערכת המצב דנו בהתפתחות הלחימה ברצועת עזה, בדגש על הלחימה ברפיח. כמו כן, דנו בהמשך הלחץ הצבאי על ארגון הטרור חמאס. בהודעה אף ציינו את רשימת המשתתפים "שר הביטחון, ר' המל"ל, ר' הסגל, הרמטכ"ל, מפקד פד"ם, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, מתפ"ש, מפקד חיל האוויר, מפקד זרוע היבשה, מפקדי האוגדות 162, 143, 99 ו-98".

18 חיילים נפצעו קשה וקל מפגיעת כטב"ם ברמת הגולן
סגרו חשבון: חוסל מחבל שהיה אחראי לפיגועי הירי לעבר אזור בת חפר


מה לא היה בהודעה החריגה על הדיון החריג?
1. ההערכות לצפון
2. ⁠חבורת השרים הצעקנים והטוקבקיסטים, שלא הוזמנו לדיון הרציני.

גם ראש הממשלה מבין שישראל נמצאת כבר בשלב מיצוי השלב העצים של הלחימה בעזה. עוד מהלך מקומי, עוד פעילות במרחב מוגבל כזה או אחר, אבל בגדול צה"ל הצליח לפגוע פגיעה משמעותית בחמאס. עכשיו צריכים לחשב את מסלול היציאה ולעבור למהלך השלישי: ברמה הטקטית הצבאית פשיטות ממוקדות על בסיס מודיעין. ברמה המדינית, יצירת חלופה שלטונית לחמאס לניהול היום יום בעזה, מחלוקת מזון ועד שירותים מוניציפליים.

בשעה שהתקיים הדיון, בגבול הצפון נמשכה הלחימה מול האיום האיראני שלוחת לבנון. חיזבאללה שיגר כטב"מ נפץ אשר פגע בקבוצת חיילים. אחד מהם נפגע קשה. 17 נפצעו באורח בינוני וקל.

משחקי היורו בכדורגל, הבחירות בצרפת וההתרסקות של הנשיא האמריקאי ביידן לא מסיטים את ההתעניינות והדאגה הבינלאומית. שאלת הלחימה בגבול ישראל לבנון. אנחנו נמצאים בפני צומת T. לפני הכרעה.

מפקדי שלוש מארבע האוגדות שנפגשו עם ראש הממשלה עסוקים כבר כעת בשתי חזיתות: לחימה בשיא העוצמה בעזה, במקביל תכנון עד שעות הלילה המאוחרות את תוכניות הלחימה לצפון.

בפיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין יודע יותר טוב מכולם שלא בטוח שאחרי רפיח ושג'עיה ישלחו את האוגדות המתמרנות צפונה ולהפקיע את מערכי חיזבאללה. לכן גורדין עושה מעשה. בחודשים האחרונים הוא מגביר את הלחץ. בכל יום בשעות הצהריים, בבור של פיקוד הצפון בצפת, הוא יושב עם אנשיו, שמאשרים תוכניות תקיפה מעדכנים על בסיס מודיעין את בנק המטרות. המשימה כפולה: לגבות מחיר כבד מחיזבאללה, ולשלול לו יכולות אנושיות ונכסים. מעבר לכך, בפיקוד הצפון רוצים ליצור מאזן אימה בין ישראל לחיזבאללה, כך שבלבנון לא יתכננו תוכניות התקפיות.

לפי סיכום ארבעת הימים האחרונים, 11 אנשי חיזבאללה חוסלו על ידי צה"ל, שלושה מהם אתמול בבוקר. זה מה שהביא את נסראללה לירות בליל שבת 25 טילים לצפון וזה מה שהביא אותו לשגר אתמול את כטב"מ הנפץ לצפון רמת הגולן. ביממות הקרובות נשמע יותר מידע על ההחלטות באשר לסיום הלחימה בעזה.

בלבנון מבינים ששעת ההכרעה מתקרבת, עכשיו השאלה איך ינהג נסראללה. האם ימשיך בדרך של הימים האחרונים, שבהם הוא רק מגיב לפגיעות כואבות, או שיעשה היפוך ויזום הסלמה כדי לגרור את העולם להתערב ולכפות את עצירת הלחימה בצפון.