שני גברים פלסטינים, שנפצעו במהלך פעילות צבאית בכפר ג'בריאת הסמוך למחנה הפליטים בג'נין, סיפרו אתמול (ראשון) ל-BBC כי חיילים ישראלים כפתו אותם על מכסה המנוע של ג'יפ צבאי והסיעו אותם במהירות לאורך כבישי הכפר.

סמיר דבאיה, שמאושפז כעת בבית החולים בג'נין, סיפר כי הוא נורה בגבו על ידי כוחות ישראליים במהלך הפעילות בג'בריאת, שכב עם הפנים כלפי מטה ודימם במשך שעות, עד שחיילים הגיעו לבדוק אותו. כשהפכו אותו וגילו שהוא בחיים, הוא הוכה באקדח לפני שנלקח לג'יפ, כך על פי הדיווח. בצילומים שפורסמו מתוך תיעודי מצלמת אבטחה נראה סמיר עירום למחצה, כאשר הוא שוכב על ג'יפ שנוסע במהירות.

סיום הלחימה בעזה, תחילת המערכה בצפון: שעת ההכרעה מתקרבת
סגרו חשבון: חוסל מחבל שהיה אחראי לפיגועי הירי לעבר אזור בת חפר

פלסטיני נוסף, השמם איסלייט, אמר גם הוא ל-BBC כי נורה פעמיים במהלך המבצע בג'בריאת ונאלץ לעלות על אותו ג'יפ צבאי. הוא תיאר "ירי מכל עבר" ואמר כי ניסה לברוח אך נורה ברגלו ולאחר מכן הגיעה יחידה צבאית לאסוף אותו ואדם נוסף. "הם הורו לנו לקום והפשיטו אותנו", אמר, "ואז ביקשו שנעלה לקדמת הג'יפ. המכונית הייתה כל כך חמה, שזה הרגיש כמו אש".

טענותיהם של השניים פורסמו על רקע תיעוד חריג ביותר שהופץ לפני כשבועיים ועורר ביקורת עולמית, בו נראה רכב צה"לי נוסע בג'נין כשעל מכסה המנוע שלו נקשר צעיר פלסטיני פצוע. בשיחה עם NBC אמר מוג'אהיד עבאדי, הצעיר ששוחרר לטיפול רפואי: "דיממתי במשך שעתיים, ואז הגיעו חיילים והתחילו להכות אותי".

בתגובה שמסר דובר צה"ל לתקרית נטען כי "במהלך חילופי האש, נפגע אחד מהחשודים בירי ונעצר. החשוד נלקח על ידי הכוחות כשהוא קשור על גבי הרכב, בניגוד לפקודות ולנהלים". בצה"ל הבהירו כי ההתנהלות הנראית בסרטון אינה עולה בקנה אחד עם פקודות צה״ל והמצופה מחייליו. כמו כן נמסר כי האירוע מתוחקר ויטופל בהתאם.