בצל המלחמה המתמשכת בצפון ובדרום שוחח מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר בחיל האוויר, תא"ל במיל' צביקה חיימוביץ', עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על התמודדות מערך ההגנה האווירית עם הכטב"מים והיערכותו למלחמה עצימה עם חיזבאללה.

בפתח השיחה התייחס למטח הרקטות לעבר הדרום: "האירועים האלה מתכתבים עם המציאות, הדברים האלה לא חיים בוואקום, המטח בדרום מאזור ח'אן יונס, הוא ביחד עם הדיווחים על השלב העצים ולקראת המעבר לשלב הבא", אמר. "כל המילים שאומרות שאנחנו קרובים ל'הכרעה' ו'ניצחון'- הן סתם מילים, נמאס מהן כבר, הן לא היו נכונות ב-7 באוקטובר והן לא נכונות היום ב-1 ביולי".

בקואליציה נחושים להעביר את חוק הגיוס - פגרת הקיץ לא תעצור אותם
סערת שחרור האסירים הפלסטינים: כל האצבעות מופנות לבן גביר

לדבריו, "כשאתה נלחם מול ארגון טרור כל הטרמינולוגיה והמעשה הצבאי והמדיני צריך להיות אחרים לחלוטין. לצערי אנחנו תשעה חודשים לאחר פתיחת המלחמה ולא השכלנו לשנות את זה".

בהמשך נשאל האם ישראל תוכל להתמודד עם כמות הרקטות והטילים שישוגרו לישראל במלחמה עם חיזבאללה. "אני לא מכיר מערכת בעולם שאין לה אילוצים ומגבלות בהפעלת הכוח, לא משנה אם הגנה או התקפה, תמיד יש קצה גבול", השיב.

כטב"ם שיורט ליד כפר כנא (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"ב-7 באוקטובר במשך ארבע שעות שיגר חמאס יותר מ-3500 טילים ורקטות. חמאס הוא ארגון הרבה יותר קטן מחיזבאללה. אין לנו יותר את הפריבילגיה של מלחמה חד-זירתית, מ-7 באוקטובר הנחת היסוד היא שלמלחמה תמיד יהיו כמה זירות. בסוף השילוב הוא של הגנה והתקפה - אין אף פעם פתרונות חד-גוניים".

תקיפה בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

יו"ר התעשייה האווירית יאיר כץ ושר החוץ ישראל כ"ץ דיברו על נשק שובר-שוויון.
"צה"ל וחיל האוויר עוד לא הראו את יכולתם גם בהקשר של המסה והעוצמה וגם בהקשר של הקטלניות. אני חושב שחיזבאללה מכיר את זה. אני בכלל לא אוהב את דברי הרהב על להשמיד את איראן".

לסיום הוסיף: "אין דבר כזה להשמיד את לבנון, האמירות האלה טובות לפרופגנדות פוליטיות. אין לזה שום אחיזה במציאות".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]