צה"ל התיר היום (שני) לפרסום כי סמל אורי יצחק חדד, בן 21 מבאר שבע, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. באירוע נפצע באורח קשה לוחם מחטיבת הנח״ל. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

מירב שמיסאן, שכנה של המשפחה: "קשה לי מאוד לדבר, יש לי קרבה גדולה למשפחה, אנחנו שכנים. משפחה מיוחדת, משפחה שכל כולה נתינה, אנשי חסד. זה לא נתפס, אבדה גדולה מאוד לבאר שבע ולעם ישראל. פשוט אסון".

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע: "העיר באר שבע אבלה וכואבת על נפילתו של סמל אורי יצחק חדד ז״ל, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, בקרב בדרום רצועת עזה. אנו מרכינים ראש ומשתתפים בצערה הכבד של משפחתו ויקיריו.  ההלוויה תתקיים היום בשעה 19:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל".

בקואליציה נחושים להעביר את חוק הגיוס - פגרת הקיץ לא תעצור אותם
לפיד טען בישיבת הסיעה: "נתניהו מתכנן לפטר את היועמ"שית"

עמותת בית מוריה: "אוי לנו כי הושברנו. בכאב עמוק משתתפים באבלם של אהובינו היקרים ר' ציון וחוה חדד מנכ"ל בית מוריה האהוב על עליתו בגבורה לגנזי מרומים של בנם האהוב אורי יצחק הי"ד מבני ציון היקרים והמסולאים מפז  מתיקות ואור גדול שנגנז  עיני עיני יורדה מים על חללי בת עמי. בנחמת ציון ובבנין ירושלים ומהשמיים תנוחם המשפחה כולה".

כוחות צה''ל במרחב רפיח (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל במרחב רפיח (צילום: דובר צה''ל)

מוקדם יותר הודיע צה"ל כי לוחמי צוותי הקרב החטיבתיים בפיקוד אוגדה 98 חיסלו במרחב שג'עייה מספר מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר ואיתרו אמצעי לחימה רבים במהלך פשיטות במרחב. בעשרות תקיפות של חיל האוויר, שהוכוונו על ידי כוחות האוגדה, חוסלו עשרות מחבלים והושמדו מספר אתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה.

ברפיח, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל בפיקוד אוגדה 162 זיהו מחבל ששיגר לעברם טיל נ"ט, ובסגירת מעגל מהירה, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבל. אתמול זיהו כוחות אוגדה 99 מחבל שביצע לעברם שיגור במרכז הרצועה. לא היו נפגעים, ובסגירת מעגל מהאוויר תקף כלי טיס את המחבל וחיסל אותו.