תצפיתניות מיחידה 636 זיהו הלילה (בין ראשון לשני) שלושה חשודים שחצו את הגדר במרחב חטיבת ״הבקעה והעמקים״. לאחר סריקות במרחב, לוחמי יחידת מתיל״ן של מג״ב איו״ש וכוחות צה״ל מגדוד 47 איתרו שלושה תיקים ובהם למעלה מ-75 אקדחים ועשרות חלקי נשקים. כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות נרחבות אחר החשודים.

שובר שוויון אווירי: המטוס שמדיר שינה מעיני האיראנים בדרכו לישראל

הנשקים הועברו להמשך חקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) יהודה של מחוז ש"י במשטרת ישראל. לאחרונה, מזהים בצה״ל ובשב״כ פעילות מסיבית של איראן להזרים אל תוך ישראל אמצעי לחימה ומטענים דרך שני מסלולי הברחות מרכזים. הראשון, הדרומי, הוא דרך מדבריות ערב הסעודית לירדן ומשם לחלק הדרומי של הבקעה. הנתיב השני, הצפוני, מתחיל מעיראק סוריה ומשם לתוך ירדן וההברחה מגיעה לאזור גבול הבקעה הצפוני.

סיכול הברחת כלי נשק בגבול הירדני (צילום: דובר צה''ל)
סיכול הברחת כלי נשק בגבול הירדני (צילום: דובר צה''ל)

בישראל נערכים לשנות את תפיסת האבטחה בגבול ישראל-ירדן, תוך ניסיון לקדם הקמת מערכי התראה ועמדות תצפית ומצלמות. העובדה, כי צה״ל נפרס בשורה של משימות בצפון ובעזה - מקשות לקדם את המהלך. בחודשים האחרונים, פועלים בחטיבת הבקעה והעמקים בפעילות הדוקה הכוללת תצפיות ומארבים. לצד פעילות מודיעינית. לפי שעה, לא ברור מי עומד מאחורי ההברחה הגדולה של האקדחים.