היום התיר צה"ל לפרסום כי סמל אורי יצחק חדד, בן 21 מבאר שבע ולוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. הידיעה הכואבת מגיעה כמה חודשים בלבד לאחר נפילתו של חברו הקרוב, סמל ראשון יהונתן מלכה, לוחם שריון בן 23 מבאר שבע, אשר נפל בקרב בחודש דצמבר האחרון. שתי האבדות הקשות הללו הותירו את קהילת באר שבע המומה וכואבת, כאשר שני הלוחמים הצעירים והאמיצים הללו, אשר היו חברים מגיל קטן, מצאו את מותם במאבק להגנת המדינה.

גדי מזוז, חבר מועצת העיר באר שבע אשר הכיר את אורי מילדות, תיאר אותו במילים נוגעות ללב: "ילד חייכן, שמח, תורם בתנועות נוער, חבר של כולם, ערכי מאוד, חבר טוב של יהונתן מלכה ז"ל, לוחם השריון שנפל לפני חצי שנה. האבא תושב וותיק בעיר, שני ההורים חסידים גדולים ומעמודי התווך של הקהילה בפלח 6. פשוט נוראי, מלח הארץ".

רס״ל (מיל׳) יהונתן מלכה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס״ל (מיל׳) יהונתן מלכה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

מירב שמיסאן, שכנה של משפחת חדד, הוסיפה: "כמה זה הזוי שהוא שכן צמוד של יהונתן ז"ל. הם חבורה מגיל קטן, זה לא נתפס. משפחה מיוחדת, משפחה שכל כולה נתינה, אנשי חסד. זה לא נתפס, אבדה גדולה מאוד לבאר שבע ולעם ישראל. פשוט אסון".

יהונתן מלכה, בנם של רונית ומשה ניסים, נולד ביום כ"א באדר א' תש"ס (27.2.2000) בבאר שבע. אח למיכאל, דניאל, אריאל ושירה. הוא התגייס למילואים ב-22 בנובמבר 2023 ושירת בחיל השריון. סמל ראשון יהונתן מלכה נפל בקרב ביום כ"ב בכסלו תשפ"ד (5.12.2023) והובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. בן עשרים ושלוש בנופלו. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב סמל.

מותם של אורי ויהונתן הוא תזכורת כואבת למחיר הכבד שמשפחות רבות משלמות במלחמה המתמשכת. שניהם היו חלק בלתי נפרד מקהילת באר שבע, והם ייזכרו כגיבורים שנפלו בהגנה על מדינת ישראל.