מאחורי הקלעים של השיחרור של ד״ר מוחמד אבו סלינה, מנהל בית החולים שיפא בעזה: לפני מספר ימים העביר המל"ל בראשותו של צחי הנגבי לשב״כ דרישה לשחרור של 120 מחבלים מיהודה ושומרון שיש לשחרר בגלל הצפיפות במתקני הכליאה. המטרה היתה להעביר עצורים של החמאס ממתקן המעצר הצבאי בשדה תימן למתקני השב״ס. אם הבקשה של המל"ל הייתה מתקבלת, היו צפויים להיות משוחררים מחבלים עם דם על הידיים, כולל כאלה שהשתתפו בפיגועים נגד ישראלים וחיילים.

בשב״כ התנגדו לרשימה והציעו רשימה של אנשי חמאס אשר לא היו מעורבים באופן ישיר בטבח בעוטף עזה. או כאלה שהם מוגדרים תומכי פעילות חמאסית. ״שחרור המחבלים הבוקר הוא קשה וכואב אבל האלטרנטיבה היתה יותר קשה וכואבת״, אומר גורם בטחוני.

בין המסרונים לציוצים: כך בן גביר הביא בעצמו לשחרור מנהל ביה"ח שיפא | אבי אשכנזי

בשב״כ מודים כי מנהל שיפא עמד בקטריונים שגובשו מול המלל אולם לא נילקח בחשבון כי הנראות בשחרור ד״ר מוחמד אבו סלינה תפגע ברגשות הציבור בעובדה כי הוא ניהל את סמל הרוע של החמאס בעזה. בשב״כ כבר מתחקרים לעומק את התקלה. בארגון לא בורחים מאחריות. אבל במערכת הבטחון אומרים כי הגיעו למצב האבסורדי שבו מנהלים ״כלכלת עצורים״. ניהול תיעדוף מעצרים וניהול רמת מסוכנות של עצורים ואסירים בטחוניים ושחרורם המוקדם. 

בשב״כ ובצה״ל פעלו בשנה האחרונה להתריע על המצב של מחסור במקומות כליאה. במערכת הביטחון אומרים כי בישיבת הקבינט האחרונה עלה עניין פינוי מתקן הכליאה בשדה תימן והעובדה כי יש לשחרר 120 מחבלים.  גם אנשי תקשורת פנו בשאלות לדוברי משרד ראש הממשלה בנושא והתשובה שניתנה השבוע שטרם התקבלה הכרעה והנושא נבחן על ידי המלל וגורמי הביטחון.