לוחם יחידת דובדבן רס״ל (מיל׳) יהודה גטו, בן 22, מפרדס חנה-כרכור, נהג מבצעי, נהרג היום (שני) מפיצוץ מטען במחנה הפליטים נור א' שמס ליד טול כרם. לוחם נוסף נפצע. הטרגדיה קרתה במהלך מבצע לסיכול טרור של חטיבת מנשה במסגרתו נפרצו צירים ונוטרלו מטענים. 

רכב הפנתר שנפגע (צילום: דובר צה''ל)
רכב הפנתר שנפגע (צילום: דובר צה''ל)

בזמן הפיצוץ ברכב היו נהג ומפקד מיחידת דובדבן, שאר הלוחמים פרקו לפני הפיצוץ לטובת משימה רגלית מבצעית. רכב הפנתר עמד במרחב שלא היה בו חשש למטענים ולכן גם לא בוצע בו חישוף ע״י שופל או D9.

מחבלים חוסלו, אמל"ח נתפס: תיעוד ממצלמות הגוף של לוחמי דובדבן בטול כרם | צפו
"מחבלים יכולים לחדור מג'נין": כיתות הכוננות נערכות לתרחיש האימים

לאחר הפיצוץ הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, הנהג המבצעי נהרג והמפקד נפצע באורח קשה. במהלך הפעילות בוצע ירי מכלי טיס לא מאויש לעבר חמושים במרחב, הטיל היה נפל, מספר מחבלים שהגיעו התעסקו עם הטיל והוא התפוצץ, כתוצאה מכך נהרגה אישה פלסטינית.

כוחות צה''ל בטול כרם (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בטול כרם (צילום: דובר צה''ל)

בנוסף כוחות מיחידת דובדבן חיסלו מחבל שניסה לירות על הכוחות. מהתחקיר הראשוני עולה כי המטען שהופעל, ככל הנראה היה בייצור עצמי ובו עשרות ק״ג של חומר נפץ. המטען ככל הנראה הוטמן בחלק העליון של הציר, ההבנה באה בעקבות הנזק שעשה לרכב הפנתר.

יוני חכימי, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור: "היום המושבה שלנו איבדה עוד אחד מבניה במלחמה הקשה מנשוא, רס"ל יהודה גטו ז"ל הוא החלל ה-9 במושבה שלנו מפרוץ המלחמה. יהודה ז"ל אדם ערכי שגדל במשפחה יקרה על אהבת המולדת. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב להורים, לאחים ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך".

הרב רמי כדר מנהל ישיבת אמית נתיבות דרור אור עקיבא בה למד רס"ל (מיל׳) יהודה גטו הי"ד אומר כי ״קהילת הישיבה ובוגריה אבלים וכואבים על נפילתו של בוגרנו האהוב, יהודה, בידי בני עוולה״.

"ליהודה הייתה עין טובה ולב טוב ועל כן היה תלמיד חביב ואהוב על כולם - על חבריו ועל מוריו. נער צנוע שאהב את החיים, את משפחתו ואת עמו וביקש לשרת את המדינה ולהגן עליה מפני מבקשי נפשה. ליבנו נשבר ואנחנו מבקשים לחבק את משפחתו היקרה ואת כל אוהביו״.