עם שחרורו של מנהל בית החולים שיפא ד"ר מחמד אבו סלמיה אמש (שני), שעורר סערה גדולה ועודנו מהדהד את שאלת האחריות לשחרור וזורק אותה בין בג"ץ, שב"כ, שר הביטחון יואב גלנט או ממשלת ישראל כולה, התראיין היום השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לכאן רשת ב'.

כנופיה חטפה אותנו: ממשלת נתניהו מדהירה אותנו לתהום | בן כספית
משפחתה של ליאורה ארגמני נפרדת: "עוצמות ראויות להערכה"

"רונן בר איים עליי שאם לא ניטיב את התנאים, הם ישחררו אסירים. שיתבע אותי, אני מוכן להסיר את החסינות", אמר בן גביר על ראש השב"כ. שב"כ לא איחר בתגובתו לדברים ומסר בחריפות: "שקרים, שהשר ישקיע את מרצו בפתרון המשבר שבאחריותו. מדובר בשקרים שלא היו ולא נבראו. השב"כ מתריע כבר למעלה משנה על מצוקת מקומות הכליאה והפגיעה בביטחון המדינה כתוצאה מכך.האחריות לכך היא על המשרד לביטחון לאומי והעומד בראשו וכל ניסיון להסיט את האחריות ממנו היא זריית חול בעייני הציבור".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"גם הלילה יבוטלו מעצרים של מחבלים כי אין היכן לכלוא אותם", הוסיף למסור הארגון. "טוב היה שהשר הממונה היה משקיע את מרצו בפתרון המשבר החמור שבאחריותו ולא בפיזור סיסמאות שקריות וילדותיות באולפני הטלוויזיה והרדיו".

בין היתר, הזכיר בן גביר את מחנה שדה תימן, כחלק מהמצוקה המדוברת במקומות הכליאה: "שדה תימן צריך להישאר פתוח. למה סוגרים את שדה תימן, כי צפוף להם? צפוף לנו בבתי הכלא, וטוב שכך. זו לא עילה לשחרר, ככה הם אמורים להיות. אלה מחבלים, אני נותן להם מה שמתחייב על פי חוק - את המינימום". זאת לאחר שהוכרז לאחרונה, כזכור, כי תקום ועדה שתדון בתנאי הכליאה של העצורים במחנה, לאחר מספר עתירות שהוגשו לבג"ץ מטעם ארגוני זכויות אדם על תנאים בלתי הולמים של העצורים בו.  דבריו של בן גביר עומדים לצד הממצאים האחרונים והדרמטיים שפורסמו בתחקיר ענק של עיתון "הניו יורק טיימס" שיצא בתחילת החודש שעבר, שם התגלה כי נאסר על העצורים לדבר בקול רם, לעמוד או לישון כשהם תחת השגחה וליצור קשר עם עורכי דין או קרובי משפחה.