ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטינים במרכז דיין אונ' ת"א, שוחח הבוקר (שלישי) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM על שחרור מנהל בית חולים שיפא ואיך העניין הזה נתפס בצד הפלסטיני, בעיקר אצל החמאס.

שחרור מנהל בי"ח שיפא: במשרד רה״מ עדיין מתקשים לעכל את ההודעה שקיבלו מהתקשורת

"לא בטוח שבית החולים שיפא הוא מונח הנכון לתאר את המקום הזה. ברור לגמרי, שיש כאן מחדל מטורף שכמעט לכולם יש חלק באשמה. החל מבן גביר, לדאוג למקומות כליאה ועד השב"כ שאישר את השחרור", אמר ד"ר מילשטיין בפתח השיחה.

בהמשך השיחה, התייחס ראש הפורום ללימודים פלסטינים לזווית העזתית: "כשאתה מסתכל על השיח ב-24 שעות האחרונות של חמאס, הם ממש מבסוטים מהמבוכה הגדולה של ישראל - זה ממש גורם להם אושר. הדבר השני והיותר עמוק - הם כבר הם כבר לקחו את הד"ר לחזית המערכה ההסברתית".

עוד טען ד"ר מילשטיין, כי השחרור יוצר למדינת ישראל שתי בעיות. הראשונה, שהשחרור של הרופא אומר "שיחררו אותי - כנראה שאין להם כלום עליי". הדבר השני, לפי המומחה: "הוא לכאורה הופך להיות קולו של 'הסבל הפלסטיני'. הוא כבר דיבר על הקילוגרמים שהשיל ממשקלו, ועל המצוקה בהיעדר גיוון התפריט. מסוג הדברים שממש לא היינו צריכים בעת הזאת".

כשנשאל לגבי גלגולי ההאשמות של מקבלי ההחלטות ואיך לעצור אותן, השיב ד"ר מילשטיין: "ארגון כמו השב"כ הוא מאוד רציני ולומד. תחקירים אצלו הם מאוד רציניים - אני די מאמין שכל הפרוצדורות של תהליך קבלת ההחלטות יהיו שונות מעכשיו".

לגבי הפרסומים במדיה הגרמנית, על פיהן המלחמה תיפתח בסוף יולי, אמר ראש הפורום ללימודים פלסטינים: "העיתון 'בילד' הוא הכי נקרא באירופה. הייתי אומר שגורמים ישראליים מדליפים לעיתון מסרים שהיו רוצים שיישמעו בלבנון. התכנים שמפורסמים בעיתון אומרים 'אם חיזבאללה לא ינצרו את האש ואם לא נגיע להסדר - אז כנראה נגיע למלחמה ביולי'. כלומר, הרבה מאוד 'אם' - שמרמזים על רצון מאחורי הקלעים להגיע לדד ליין".