לאחר בקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין ז"ל להוסיף את הכיתוב "השם יקום דמו" על המצבה, שר הביטחון יואב גלנט, אישר היום (שלישי) את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל בעניין הוספת הכיתוב. 

יואב גלנט (צילום: שחר יורמן )
יואב גלנט (צילום: שחר יורמן )

"אוי ואבוי למדינה אם אנחנו נצטרך להוציא אותו מהר הרצל. זה יהיה הסוף של מדינת ישראל", אמרה אמו בכאב. עוד הוסיפה כי "פה יצטרכו לשרוף רחובות. אנחנו נצטרך לקחת אותו מהר הרצל ולקחת אותו למקום קדוש ששם נצטרך לכתוב את זה, זה הסוף. מבחינתי זאת שואה, להוציא אותו מהקבר, לעשות שוב הלוויה ולעשות שוב שבעה". 

בנוסף לכיתוב "השם יקום דמו", גלנט אישר גם את ההמלצה להוסיף את הכיתוב ״זכרו לברכה״ לבקשת המשפחות. שר הביטחון הנחה את משרד הביטחון לפעול לתיקון התקנות להביאן לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כנדרש ע"פ החוק.

גלנט: "כמו בקיבוצים, לוחמי צה"ל יגיעו עד המחבל האחרון בשג'אעיה"
סערת חוק הגיוס: ציר גלנט-אדלשטיין מתחזק

בהזדמנות זאת גלנט הודה למערך הנפגעים בצה״ל, לאגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ולחברי המועצה הציבורית להנצחת החייל על מלאכת הקודש אותה הם מבצעים במלחמה הקשה שנכפתה על מדינת ישראל.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בירך על ההחלטה: "במדינה היהודים לא צריך להסתתר, כן אנחנו מתפללים שהשם יקום את דמם של כל הקדושים שנפלו למען ההגנה על ארצנו ועמנו". 

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״מברך על ההחלטה החשובה והראויה של שר הביטחון יואב גלנט, לאפשר למשפחות שכולות להוסיף את הכיתוב ״השם יקום דמו״ למצבות צבאיות.״

השר אופיר סופר (צילום: אלעד ברמי)
השר אופיר סופר (צילום: אלעד ברמי)

ח״כ לימור סון הר מלך אשר ליוותה את בקשת המשפחה למשרד הביטחון ואף הגישה הצעה דחופה לסדר בנושא, בתגובה לאפשר כתיבת הי״ד על מצבות הנופלים: "משרד הביטחון קיבל את ההחלטה הנכונה והיהודית, להיענות לבקשת משפחתו של ישראל ולציין על מצבתו את הכינוי 'הי"ד'". 

עוד הוסיפה: "זהו רגע משמעותי ביותר שמכבד את זכרו של ישראל, שמסר את נפשו על קידוש השם. אני מברכת את המשפחה על עמידתם האיתנה והמאבק המכובד, ומקווה שמעשה זה יהווה דוגמה להמשך שמירה על כבוד הנופלים והמשפחות השכולות". 

יו"ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז: "מברך את משרד הביטחון על ההחלטה לאפשר למשפחות שכולות לכתוב על מצבת יקירם "ה' יקום דמו". זהו צעד ראשון בתהליך שצה"ל צריך לעבור כדי לחזור להיות מה שהיה בעבר - צבא יהודי מנצח שמשמיד את אויביו".