סגן מנהיג חיזבאללה נעים קאסם אמר היום (שלישי) בריאיון לסוכנות הידיעות האמריקנית AP כי "אם תהיה הפסקת אש בעזה, נעצור את הלחימה בלי שום דיון. מלכתחילה השתתפותנו במלחמה רק כתמיכה בשותפינו".

סגן מזכ"ל חיזבאללה: "לא נפסיק לתקוף עד שתסתיים המלחמה בעזה"
צה"ל מאשר שחיסל את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה

תקיפת תשתיות טרור של חיזבאללה (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת תשתיות טרור של חיזבאללה (צילום: דובר צה''ל)

עוד הוסיף קאסם: "אם מה שיקרה הוא שילוב של הפסקת אש ומלחמה, בלי הסכם רשמי ונסיגה מלאה מהרצועה - אני לא יכול לומר בדיוק כיצד נגיב". בנוסף, אמר הסגן של נסראללה כי "לישראל אין את היכולות לפתוח במלחמה נגד לבנון. גם אם תחליט על מבצע מוגבל אז המלחמה תהיה רחבה".

מוקדם יותר היום, ארגון הטרור חיזבאללה ביצע ירי כבד לעבר מספר יישובים בצפון הארץ. אזעקות נשמעו בקריית שמונה, מטולה, מרגליות, תל חי, בית הלל וכפר גלעדי. 

מטולה עולה באש (צילום: רשתות ערביות)
מטולה עולה באש (צילום: רשתות ערביות)

ניתוח של מכון המחקר ״עלמא״, לחקר האתגריים הביטחוניים על גבול הצפון, מראה כי במהלך חודש יוני האחרון בוצעו 288 התקפות בזירה הצפונית נגד ישראל, בממוצע של 9.6 התקפות ביום. זאת, לעומת 320 התקפות בחודש מאי, בממוצע של 10 תקיפות ביום.

עד אמצע החודש, ניכר כי עצימות האש של חיזבאללה הייתה גבוהה, במיוחד לאור חיסול מפקד יחידת נצר בחזית הדרום, טאלב סאמי עבדאללה (אבו טאלב) ב-11 ביוני. תקיפות התגובה לחיסול הבכיר של חיזבאללה נמשכו שלושה ימים, בהם כמות ההתקפות – הייתה גבוהה במיוחד. ״לאחר מכן, ב-15 ביוני, תחילת חג עיד אלאדחא - חג הקורבן, חיזבאללה האט את התקפותיו שנמשכו בעצימות נמוכה יחסית, לעומת החציון הראשון של החודש״, פירטו במכון.