גורמים בארגון הטרור חמאס, ברצועת עזה ומחוצה לה, אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר מעודכן במתרחש כל הזמן,  במיוחד בכל הקשור למשא ומתן המתקיים , וכי הוא לומד היטב כל יוזמה שהוצגה, שוקל אותה היטב, מביע את דעתו עליה ומתייעץ לגביה עם מנהיגי ארגון הטרור בדרכים שונות.

על פי הדיווח,  מנהיג חמאס בעזה תקשר מספר פעמים עם מנהיגי הארגון בחו"ל, במיוחד בתקופות המכריעות של המשא ומתן שהתקיים לאחרונה. הוא גם שוחח עם  ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה לאחר חיסול בניו.

"ישראל נמצאת איפה שרצינו": ההודעות הסודיות של סינוואר נחשפות | דיווח
"נמשיך באותה דרך, או שיהיה כאן כמו טבח כרבלא"

המקורות לא הכחישו ולא אישרו  כי סינוואר שרד נסיונות התנקשות ישראליים במלחמה, ולא ציינו האם כוחות צה"ל התקרבו למקום המסתור שבו הוא שוהה. כמו כן הם נמנעו מחשיפת רמזים למקומו, כמו העובדה האם הוא מסתתר מעל האדמה או במנהרות. לדבריהם, "מעגל קטן מאוד של לא יותר משניים או שלושה אנשים לכל היותר הוא זה שיודע את מקום הימצאו ומספק את צרכיו השונים מקיימים את התקשורת שלו עם מנהיגי התנועה האחרים".  

איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)

מקורבים לו אמרו לעיתון הסעודי כי "סינוואר חושב על שתי אפשרויות כל עוד הוא בחיים: או מילוי התנאי בהפסקת המלחמה, הסגת כוחות  והשלמת הצעה מכובדת או מוות. מעבר לזה, אין לו אפשרות אחרת. הגליה לא באה בחשבון מבחינתו והוא לא שוקל זאת". 

מקורות בחמאס אמרו כי סינוואר מודע לכך ומבין היטב שישראל רוצה להרוג או ללכוד אותו. "מתוקף השנים הרבות ששהה בבתי הכלא בישראל, הוא מבין היטב את חשיבתם של הישראלים ומנהיגיהם, ולכן הוא מנהל היבטים רבים של הקרב מבחינה פוליטית, במיוחד במהלך המו"מ והתנאים הנלווים. הוא לא מקבל את ההחלטה לבד כל עוד העניין נוגע לנושא לאומי מרכזי. במקום זאת, הוא מעדיף לשמור כל הזמן על מתכונת התייעצות פנימית בכל נקודה שהועלתה במהלך המשא ומתן ואחרות".