סא"ל במיל' אבי כאלו, לשעבר ראש מחלקת שבויים ונעדרים באמ"ן, שוחח הבוקר (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm על המלחמה ומצבנו במשא ומתן. בניגוד לבכירים רבים אחרים, עמדתו מפתיעה: "אני מצידי אופטימי ואני חושב שאנו צריכים להישאר אופטימיים".

על השבת החטופים אמר כאלו: "הדרך לשחרור חטופים היא כנראה רק באמצעות עסקה. השבת מסה גדולה כל כך של חטופים תהיה רק באמצעות עסקה ולכן על המערכת לפעול ולמצות כל קצה חוט שברשותה כדי לנסות ולהבטיח איזשהו התקדמות בתהליך הכל כך קשה הזה".

עוד יכתבו על זה ספרים - מיד אחרי התקיפה של איראן נחשף האיום של ביידן לנתניהו | דיווח דרמטי   
גורמים בחמאס חושפים: המסר שהעביר יחיא סינוואר להנייה  

החטופות משוחררות משבי חמאס (צילום: רויטרס)
החטופות משוחררות משבי חמאס (צילום: רויטרס)

כאלו הוסיף: "משא ומתן הוא יצור היברידי, הוא תופעה משתנה. מצב הנוחות של סינוואר הולך ומצטמצם, ראינו אתמול את סגנו של נסראללה אומר שהפסקת אש תביא להסכם. אף אחד לא ממהר לרוץ ולבוא לעזרתו של סינוואר ולכן נפתח צוהר אפשרי להתקדמות עם התהליך הזה. אולי גם ההתלהבות של ראש הממשלה על כך שממשיכים עד הסוף, מעידה על ההתקדמות הזאת".

בעניין הלחימה ברצועה אמר: "אני חושב שמרכז הכובד שדיברנו עליו בעבר, רפיח וציר פילדלפי בפרט, הם המקומות בהם אפשר לקחת מחמאס את האוויר, וכמובן זה מה שמדיר שינה מסינוואר. המתווכחים שמגבירים את הלחץ על החמאס מייצרים תמונה של לחץ שמתהווה. יש כאן אינדיקטורים חיוביים להתקדמות התהליך". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על סוגיית שחרור האסירים, ציין: "כמי שעסק בעולם האסירים, אני רואה את זה ככשל בעיקר של הממשלה. ניכר שכנראה הקומה הזו לא מנוהלת באופן מיטבי וכנראה שההיחלשות של שומרי הסף באה לידי ביטוי גם בסוגייה הזו. כרגע, אין מנגנוני בקרה על התהליך הזה של שחרור אסירים. יש ערך להתנהלות שונה לחלוטין בהקשר הזה, בייחוד בעת הזו. יש פה בעיה של הדיאלוג שמנהל את המערכת בכלל, נראה שהדיאלוג לא מתנהל איתם בכלל".

מחמד אבו סלמיה, מנהל בי''ח שיפא בעזה (צילום: רשתות ערביות)
מחמד אבו סלמיה, מנהל בי''ח שיפא בעזה (צילום: רשתות ערביות)

בסיום דבריו אמר כאלו: "המציאות מחייבת אותנו לנקוט במשנה זהירות. כן, הלחץ גבר על חמאס, ואנו רואים את זה בנכונות לגשת למשא ומתן. יש לחשוב על רפיח כמרכז הכובד שהולך להכווין את המשך המערכה".