סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה נהרג, ולוחם נוסף נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה שאירע היום (רביעי) במרכז מסחרי חוצות שבכרמיאל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם במקום טיפול רפואי.

שני הלוחמים, מחטיבת השריון 188, עצרו בקניון כדי להתרעננות כאשר התנפל עליהם מאחור המחבל, ודקר תחילה את יקימנסקי. המחבל, ערבי אזרח ישראל, הספיק לדקור את הלוחם הנוסף, כאשר יקימנסקי הדף אותו. למרות פציעתו האנושה הוא דרך את נשקו, חתר למגע וירה מספר קליעים לעבר המחבל וחיסל אותו. בצה״ל אומרים כי הלוחם "פעל בנחישות, ולמרות פציעתו הקשה גילה אומץ לב ומנע את המשך הפיגוע של המחבל בכרמיאל.

סמל אלכסנדר יקימינסקי (צילום: דובר צה''ל)
סמל אלכסנדר יקימינסקי (צילום: דובר צה''ל)

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, ספד: ״קיבלנו היום בשורה קשה מאוד. בן העיר שלנו, אלכסנדר יקמינסקי נרצח בפיגוע הנתעב בכרמיאל. בשם תושבי העיר ובשמי אני מבקש להשתתף בכאב העצום של הוריו אולגה וניקולאי, אחיו איליה וכל בני משפחת יקמינסקי. נמשיך לחבק וללוות את המשפחה בשעתה הקשה, יהי זכרו ברוך״.

תיעוד ממצלמות האבטחה בקניון בכרמיאל חושף את רגעי האימה במהלך פיגוע הדקירה הבוקר. בסרטון ניתן לראות בבירור כיצד המחבל תקף את אלכסנדר יקימינסקי וחברו מאחור, תוך שניות ספורות. יקימינסקי נפל לרצפה, אך על אף שנדקר - הצליח לדרוך את נשקו ולירות במחבל שדקר את חברו - עד שחוסל. רגעים אחר כך, התמוטט יקימינסקי ופונה למרכז הרפואי נהריה במצב אנוש - ולמרבה הצער, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

גל עמר, שעובדת בקניון, העידה כי המחבל ככל נראה חיכה לקורבנות וחיפש את מי לתקוף:  "אף אחד לא חשב שזה יגיע לכאן. הוא פשוט נכנס לקניון, עבר את הדוכן שלנו, ולפי מה שאני מבינה, הוא פשוט חיכה, חיפש במי לפגוע. הוא עשה הלוך-חזור". לדבריה, לאחר שנשמעו היריות בקניון, נוצרה פאניקה בציבור: "אנשים רצים בצרחות 'יריות! יריות!'. הכניסו אותנו לתוך מאפיית רולדין. אני פשוט קפאתי במקום, רעדתי", סיפרה.

חיזבאללה סימן את הנקודה הרגישה של ישראל: זה היעד שנסראללה תקף הכי הרבה
משימה כמעט בלתי אפשרית: הסוד הגדול של סינוואר יוצא לאור

צפו בתיעוד:

פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות מד''א)
פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות מד''א)

במשטרה צופים במצלמות האבטחה של הקניון ועורכים סריקות בניסיון לבחון את נתיב הגעתו של המחבל וכן האם היו לו סייענים. אירוע הדקירה התרחש בקומה השנייה במרכז המסחרי. אלי לוי, דובר המשטרה הבהיר כי "עדיין לא נשללה האפשרות שיש סייענים למחבל בשטח. הכוחות מבצעים סריקה באזור. כוחות המשטרה בזירה מטפלים ושוללים את האפשרות שיש נפגעים נוספים". מפקד מחוז צפון של המשטרה, ניצב שוקי חאתוכה: "במקביל חוקרים את כל האזור, המחוז, הקניונים ומקומות הומי האדם. העלנו את רמת הכוננות שגם כך הייתה גבוהה בעקבותיה מלחמה. החקירה בראשיתה״.

פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות מד''א)
פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות מד''א)

פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות המשטרה)
פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות המשטרה)

חובש רפואת חירום במד"א, רן מושקוביץ', סיפר: "כשהגעתי למרכז המסחרי הכווינו אותי לקומה השנייה. ראיתי שני פצועים, גברים כבני 20 שוכבים עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים כשאחד מהם מחוסר הכרה. התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות וביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אתם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש והשני קשה כשהוא בהכרה״.

מעיריית כרמיאל נמסר: "תושבים יקרים, אנחנו מטפלים באירוע חשד לחבלני במתחם קניון חוצות כרמיאל. צוותי הביטחון וכוחות ההצלה מטפלים באירוע ככל שיהיו עדכונים עיריית כרמיאל תעדכן".

פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות מד''א)
פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות מד''א)