החוקר הלבנוני לעניינים פוליטיים ואסטרטגיים, חליל אלהלו, התראיין לאחרונה בערוץ החדשות הלבנוני אל-חדת' והתייחס להמשך הלחימה של חיזבאללה מול ישראל.

לאחר שצינור החמצן של סינוואר נותק - זה הרמז שאנחנו אולי בדרך לעסקה
יודע משהו שאנחנו לא? שליח ארצות הברית במסר בנוגע ללבנון

"ברור שכאשר כל צבא בעולם שנמצא במלחמה תשעה חודשים, זה ברור שהוא זקוק לארגון מחדש, למנוחה ולהערכה של פעולותיו הצבאיות לפני חידוש של לחימה אינטנסיבית נוספת, "אמר בפתח דבריו, "גם חמאס וחיזבאללה זקוקים להפסקת האש הזאת. אנחנו שומעים תמיד את בן גביר ושרים אחרים בממשלת ישראל שדורשים את המשך המלחמה. ולדעתי הם לא בקיאים מספיק בעניינים צבאיים כדי לדבר בצורה הזאת".

"עניין התשתיות הוא תורת לחימה ישראלית שהופיעה לאחר הנסיגה מלבנון בשנת 2000", הוסיף, "כשישראל כבשה את דרום לבנון ולפני הנסיגה היא הסתמכה על רצועת הגבול עם לבנון כאזור חיץ שמרחיק את תקיפות הארטילריה והטילים. אולם לאחר הנסיגה, ישראל אימצה תורת לחימה חדשה לפיה במידה שתותקף על ידי לבנון היא תראה בלבנון כולה ישות עוינת אחת, תתקוף את התשתיות ותטיל על ממשלת לבנון את האחריות להתקפה על ישראל מתוך לבנון".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנת תמיכה בנסראללה וחיזבאללה (צילום: Getty images)
הפגנת תמיכה בנסראללה וחיזבאללה (צילום: Getty images)

"הפגיעה האפשרית בתשתיות בלבנון קודם כל עולה לישראל בתחמושת יקרות על מתקנים בלויים למדי. אני לא חושב שמה שנשאר מסקטור החשמל מצדיק פגיעה בו. אשר לדברים האחרים ייתכן ששדה התעופה ומתקנים נוספים יותקפו אולם זה מנוף לחץ על ממשלת לבנון ולא על חיזבאללה. הוויכוח נוגע לעניין הזה. ישראל הגדירה אלפי מטרות בתוך לבנון שחיזבאללה תופס או ששייכות לחיזבאללה ועל כן בזבוז זמן על תשתיות הוא בזבוז של תחמושת ובזבוז מאמץ ויביא לעול דיפלומטי על ישראל".

בנוסף לזה, דוחות ישראליים ומערביים ציינו מספר אתגרים נוספים שעשויים להיות נרחבים ועמוקים יותר מחמאס, דהיינו המנהרות של חיזבאללה בלבנון. האם ייתכן למעשה שישראל תכלול בסל המטרות שלה הריסה של מנהרות שנטען כי הן עלולות להגיע לישראל ולסוריה?", תהה.

תומכי חיזבאללה בנאומו של נסראללה (צילום: gettyimages)
תומכי חיזבאללה בנאומו של נסראללה (צילום: gettyimages)

"אף אחד לא יודע נכון לעכשיו לאן המנהרות מגיעות והיכן הן בדיוק. ייתכן שישראל יודעת בגלל הבינה המלאכותית שהיא נשענת עליה לצורך איסוף מידע וניתוח מידע. זאת הסיבה שבגללה ארצות הברית מונעת תחמושת שיכולה לפגוע במנהרות. מדובר בפצצות במשקל 2,000 ליברות ו-3,500 ליברות שישראל זקוקה להן על מנת לפגוע במנהרות. זאת אחת הסיבות לביקור של שר הביטחון גלנט בוושינגטון לצורך שחרור התחמושת הזאת שעד כה ארצות הברית עיכבה את מסירתה לישראל", ציין.

לסיום אמר כי "עניין הריסת המנהרות בלבנון דומה לעניין הריסת המנהרות בעזה. עניין המנהרות בלבנון ששייכות לחיזבאללה הוא מטבע הדברים הנקודה הבסיסית בכל טקטיקת או אסטרטגית לחימה שישראל תאמץ ובכל מקרה היא תזדקק לתחמושת אמריקאית, ותזדקק להערכת הלקחים שהפיקה בעזה על מנת להתמודד עם מנהרות חיזבאללה".

ביירון - חברת תרגום מקצועית