מלחמת חרבות ברזל: בתקיפה של כלי טיס באזור צור חוסל היום (חמישי) מחמד נעמה נאצר, מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה האחראית על ירי ממרחב דרום-מערב לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף לו חוסל גם ראש צוות האבטחה שלו, כאשר השניים היו ברכב האישי של נאצר. מלבדם לא נפגעו אזרחים בלתי מעורבים. 

נקודת מפנה במלחמה? כך ישפיע שר החוץ המצרי החדש על ישראל
ביידן יוחלף? במידה ויודח/יפרוש - זוהי מחליפתו של הנשיא המכהן

התקיפה בלבנון  (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

חיסולו של נאצר, אשר התבצע לאחר איסוף מודיעין שאיפשר פגיעה מדויקת וממוקדת, נחשב לחיסול מרכזי נוסף שהתרחש בתוך פחות מחודש מאז קודמו. נאצר בן ה-59 היה איש כוחות מיוחדים, אשר שימש בתפקידו משנת 2016 והוביל את ירי הנ"ט והרקטות מדרום-מערב לבנון לעבר העורף וכוחות צה"ל. כמו כן, הכווין מתווי טרור רבים לעבר ישראל לאורך המלחמה ולפני כן, ביצע תפקידים מרכזיים בחיזבאללה וכן היה מעורב בניסיונות פיגועים וחטיפות לאורך השנים. נגד ישראל הוא חולק ניסיון רב ועשיר עוד ממלחמת לבנון השנייה ב-2006, אז פיקד כאמור על הגזרה המזרחית של הכוחות המיוחדים של חיזבאללה. יחידת עזיז, המקבילה במונחים המוכרים יותר לאוגדה בצה''ל וכי עליה פיקד נאצר במהלך שמונה השנים האחרונות, נחשבת ליחידה עילית שממנה התפתח כוח רדואן במהלך השנים. היחידה מתמקדת בכל הלחימה בגזרה המערבית ועד הליטני. נאצר היה היה אחראי על גזרת חומס במהלך מלחמת האזרחים בסוריה.

על פי המודיעין שאספה ישראל הוא פיקד על מבצעים רבים נגד צה״ל וקשר קשרים חזקים עם האיראנים. נאצר הוא מקבילו של טאלב סמי עבדאללה, מפקד יחידת ׳נצר׳, שחוסל לפני כחודש. חיסולם של השניים הנ''ל מסתמן כשילוב חזק מאוד מנהיגותי והפעלתי בפיקוד הדרום של חיזבאללה, לאור הידיעה כי שניהם היו מבעלי התפקידים המרכזיים של חיזבאללה בגזרת דרום לבנון.

לאחר החיסול עשרות טילים נורו לעבר צפון הגולן, קריית שמונה והגליל העליון. נרשמו מספר גדול של יירוטים ברמת הגולן ונפילות בשטחים פתוחים, כרגע אין דיווח על נפגעים. כלי תקשורת בלבנון מדווחים על מטח של יותר מ-50 רקטות. בצה"ל מעריכים שחיזבאללה ימשיך להגיב לחיסול, אבל לא באופן חורג מתגובות שהיו עד היום לחיסולים של בכירים. חיסולו של המנהיג המדובר שזכה לאמון רב בקרב אנשיו והנתפש כאחת האישיות הכריזמטיות והמוערכות בעיניו של חיזבאללה, מהווה מכה קשה לארגון, הן מבחינה צבאית והן מבחינה מוראלית.

מחמד נעמה נאצר (צילום: דובר צה''ל)
מחמד נעמה נאצר (צילום: דובר צה''ל)

בריאיון ל-103FM, אמר דובר עיריית קריית שמונה דורון שנפר כי "הנקמה הזאת נמשכת כבר תשעה חודשים. כנראה לא רק הממשלה שכחה את הצפון, כנראה שכולם שכחו את הצפון. אנחנו בעימות של התקפות טילים. היו לנו עכשיו ארבע אזעקות בזו אחר זו. אנחנו יודעים על חמישה שיגורים. בצבא טוענים שהם יורטו. צוותים בשטח סורקים לראות שאין פגיעות.ההנחיות לתושבים שנשארו בקריית שמונה: בבקשה להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. צפוי ירי נוסף בקרוב".

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט אמר לחיילים בשטחי הכינוס בעוטף עזה: ״הטנק שנמצא כאן ואתם מטפלים בו אחרי שהוא יוצא מהקרב, יודע להגיע עד הליטני, ואנחנו את המהלך הזה בלבנון נחושים לעשות אם יהיה צורך. אנחנו מכים את חיזבאללה כל יום מכות קשות מאוד ואנחנו גם נגיע למצב של מוכנות מלאה לעשות כל פעולה שנידרש בלבנון, או להגיע להסדרה מעמדה של כוח. אנחנו מעדיפים הסדרה, אבל אם המציאות תכפה עלינו אנחנו נדע להילחם״.