תקרית קשה בצפון הרצועה: מחבלים ירו היום (רביעי) טילי נ"ט לעבר טנק של צה"ל בצפון רצועת עזה. סרן איליי אלישע לוגסי, מקריית שמונה, מפקד צוות בגדוד 75, נהרג ושלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, ספד לו: "איליי, גיבור ישראל, נפצע בתחילת המלחמה ולאחר מספר שבועות של החלמה בבית, התעקש לחזור ולהילחם ברגע שעמד שוב על רגליו. עיליי הוא בנה יחידה של סמדר לוגסי תושבת העיר ועובדת מסורה של הרשות".

בידיים מלאות: בעקבות רפיח, ישראל מגיעה למשא ומתן בעמדת יתרון
"החילוץ הסתבך, הרמנו מסך עשן": פרטים חדשים מחילוץ החטופים

מוקדם יותר היום נהרג סמל אלכסנדר יקימינסקי בפיגוע דקירה בכרמיאל. לוחם נוסף נפצע קשה באירוע. שני הלוחמים, מחטיבת השריון 188, עצרו בקניון כדי להתרעננות כאשר התנפל עליהם מאחור המחבל, ודקר תחילה את יקימנסקי. המחבל, ערבי אזרח ישראל, הספיק לדקור את הלוחם הנוסף, כאשר יקימנסקי הדף אותו.

פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות מד''א)
פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות מד''א)

למרות פציעתו האנושה הוא דרך את נשקו, חתר למגע וירה מספר קליעים לעבר המחבל וחיסל אותו. בצה״ל אומרים כי הלוחם "פעל בנחישות, ולמרות פציעתו הקשה גילה אומץ לב ומנע את המשך הפיגוע של המחבל בכרמיאל.

גל עמר, שעובדת בקניון, העידה כי המחבל ככל נראה חיכה לקורבנות וחיפש את מי לתקוף: "אף אחד לא חשב שזה יגיע לכאן. הוא פשוט נכנס לקניון, עבר את הדוכן שלנו, ולפי מה שאני מבינה, הוא פשוט חיכה, חיפש במי לפגוע. הוא עשה הלוך-חזור". לדבריה, לאחר שנשמעו היריות בקניון, נוצרה פאניקה בציבור: "אנשים רצים בצרחות 'יריות! יריות!'. הכניסו אותנו לתוך מאפיית רולדין. אני פשוט קפאתי במקום, רעדתי", סיפרה.