״הדבר הכי נורא מה שקרה אתמול במאחז ׳עוז ציון׳ שלא שמענו מאף מנהיג גינוי למעשי האלימות הקשים שהופנו כלפי כוחות צה״ל. לא שמענו גינוי מהנהגת ההתיישבות שאותם חיילים פועלים לילה לילה תוך סיכון חיים עצום כדי לשמור על ההתיישבות באיו"ש", כך אומר גורם בכיר בצה"ל.

עוד אמר כי "אותם חיילים ושוטרי מג״ב ספגו אתמול אבנים, בקבוקי תבערה, אלימות פיזית מצד אותם פורעי חוק. גם המנהיגים ברמה הלאומית שותקים. נותנים לדברים לעבור לסדר היום. מה המשמעות לכך? היא ברורה לגטמציה לעבריינים פורעי חוק להמשיך ולפעול באלימות קשה כנגד חיילי צה״ל שמותר להשליך בקבוקי תבערה על חיילים להשליך לעברם אבנים. השתיקה של המנהיגות היא מחיקת הקו האדום הערכי של מדינת ישראל, של עם ישראל וזה נורא״.

כוחות הביטחון פועלים לפינוי מבנים במאחז "מעוז ציון"; עימותים פרצו במקום

רק הרמטכ״ל הרצי הלוי יצא בפומבי לגנות את האלימות חסרת הרסן של עשרות רבות של בני נוער, צעירים ומתיישבים שניסו אתמול למנוע את פינוי 15 המבנים במתחם המאחז עוז ציון הנמצא ליד גבעת אסף בחבל בנימין.

המאחז נבנה באופן לא חוקי על אדמה פלסטינית פרטית. בצה״ל מצביעים זה זמן על דרך פעילות של זרם ההתיישבות ששם לעצמו למטרה לבצע טרנספר של פלסטינים משטחי איוש לממלכת ירדן. השיטה להמאיס עצמם על הפלסטינים עד שהאחרונים יגידו חדל עוזבים את המקום. בצה״ל מצביעים על תקרית הקשה בבורקה לפני כמה חודשים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוז ציון  (צילום: שימוש חופשי)
עוז ציון (צילום: שימוש חופשי)

גורם ביטחוני מציג את הדברים: ״יש להם שיטה מאוד ברורה אירוע בוקרה הוא הדוגמה הוא מספר את הסיפור. המטרה לאתגר את הפלסטינים. הצעירים הישראלים מגיעים עם הצאן לשטחי המראה הסמוכים לכפרים. מנסים למשוך את הפלסטינים לחיכוך. וברגע שמתחיל חיכוך הם מסעירים את ׳המתגברים׳ שמגיעים חלקם חמושים ובחסות העימות נשלף כלי הנשק. בבורקה זה הסתיים במות פלסטיני. חלק מהחבורה הזאת פועלת מהמאחז שפונה אתמול. הפעילות שלהם מעבר להתיישבות הלא חוקית ומוסדרת היא יוצרת לכוחות הביטחון בשטח פעילות רבה שבמקום שהמשאבים יפעלו כנגד הטרור מופנים לטיפול במעשיהם של החבורה הזאת״.

בצה״ל מקווים שהמשטרה תפעל ביד קשה כנגד מי שפעל אתמול באלימות קשה כנגד כוחות צה״ל ומג״ב. ״הייתה כאן אלימות שלא נתקלנו בה בעבר. מעבר לתקיפה הפיזית של החיילים מעבר להשלכת אבנים ובקבוקי תבערה נתקלנו בניסיון להצית באש כבאית. אתמול נחצו הקווים האדומים והנהגה שלנו שותקת״, אמר בתסכול גורם צבאי.