יממה לאחר חיסול בכיר חיזבאללה מחמד נעמה נאצר, מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה האחראית על ירי ממרחב דרום-מערב לבנון, כ-200 שיגורים ומעל 20 מטרות אוויריות חשודות זוהו לאחר שחצו מלבנון, חלק מהמטרות יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית ומטוסי קרב של חיל האוויר.

פגיעה ישירה בעכו (צילום: ללא)
פגיעה ישירה בעכו (צילום: ללא)

 שלושה נפצעו ברמת הגולן ושתי פצועות באזור עכו. כתוצאה מהנפילות יירוטים וכטב"מים פרצו שריפות במספר מרחבים, כוחות הכיבוי פועלים על מנת לכבות אותן. התרעות על ירי טילים ורקטות הופעלו מחשש לשברי יירוט בתגובה, צה״ל תקף במרחב דרום לבנון. 

לאחר המתקפה, אמר ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה, האשם ספי א-דין: "התגובה על החיסול אבו נעמה החלה אתמול והייתה מהירה והיום סדרת התגובות נמשכת ברצף עד לשעה זו והן יימשכו. הן כוונו למקומות חדשים שישראל לא דמיינה לעצמה שייפגעו". אמר את הדברים בהלוויה של אבו נעמה

כאמור, אתמול חוסל נאצר בתקיפה של כלי טיס באזור צור. בנוסף לו חוסל גם ראש צוות האבטחה שלו, כאשר השניים היו ברכב האישי של נאצר. מלבדם לא נפגעו אזרחים בלתי מעורבים. על פי המודיעין שאספה ישראל הוא פיקד על מבצעים רבים נגד צה״ל וקשר קשרים חזקים עם האיראנים. נאצר הוא מקבילו של טאלב סמי עבדאללה, מפקד יחידת ׳נצר׳, שחוסל לפני כחודש. חיסולם של השניים הנ''ל מסתמן כשילוב חזק מאוד מנהיגותי והפעלתי בפיקוד הדרום של חיזבאללה, לאור הידיעה כי שניהם היו מבעלי התפקידים המרכזיים של חיזבאללה בגזרת דרום לבנון.

מחמד נעמה נאצר (צילום: דובר צה''ל)
מחמד נעמה נאצר (צילום: דובר צה''ל)

בצה"ל מעריכים שחיזבאללה ימשיך להגיב לחיסול, אבל לא באופן חורג מתגובות שהיו עד היום לחיסולים של בכירים. חיסולו של המנהיג המדובר שזכה לאמון רב בקרב אנשיו והנתפש כאחת האישיות הכריזמטיות והמוערכות בעיניו של חיזבאללה, מהווה מכה קשה לארגון, הן מבחינה צבאית והן מבחינה מוראלית.

תגובת לובי 1701, של תושבי הצפון, למטח 200 הטילים של חיזבאללה: ״מדיניות המגננה של ישראל, הפקירה את תושבי הצפון. הצפון מופגז ועולה באש בעשרות מוקדים ואנו לא רואים את חרטומי המטוסים בדרך לביירות. לובי 1701 ותושבי הצפון כולו, רואים הכל. רואים את חוסר התגובה, את חוסר היוזמה, את חוסר האומץ. לא נשלים עם זה. צפון ישראל בוער ובביירות הולכים לים. אם הממשלה והצבא לא יכולים להבטיח את בטחון הצפון, תשימו את המפתחות, ואנחנו ניקח את האחריות לבטחון הצפון״. 

ממטה "נלחמים על הצפון" המייצג מאות משפחות מפונים נמסר: "מדינת ישראל נמצאת כפסע מאיבוד הצפון. מדובר במלחמה לכל דבר ומדינת ישראל חייבת לנצח בה ולא להיכנע באמצעות הסכם. רק רצועת ביטחון בתוך לבנון תגרום לשקט לטווח הארוך. לא נשתוק אם לא תהיה תגובה מיידית, נצא לרחובות ונילחם על המדינה".