מלחמת חרבות ברזל: הפרשן הצבאי צבי יחזקאלי התראיין היום (חמישי) ופרש את משנתו על החיסול האחרון בלבנון ובו בכיר חיזבאללה אמיר אבו אל עביד, מפקד יחידת עזיז היחידה המערבית של הארגון, חוסל בתקיפה מהאוויר סמוך לצור יחד עם מחבל נוסף.

יוליה כבר צריכה לארוז? ההחלטה הדרמטית שבחנו ברשת 13
לארצות הברית נמאס: הסעיף שעשוי לסנדל את חמאס וישראל בעסקה

בפתח הראיון אמר: "זה מסר, בואו נשאל אם החיסול הפסיק את פעולת החיזבאללה? האם זה חיסול קריטי? חיסלנו גדולים ורבים. אכן חיסול בהחלט רציני בהיררכיה של חיזבאללה אבל זה לא משנה את המהלך. צריך לומר - עכשיו אנחנו צריכים לרדת למקלטים ושתהיה אצלנו כוננות כי ניתן לחיזבאללה להגיב".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"צריך לשאול לא רק לגבי האפקטיביות של החיסולים, צריך לשאול אם אנחנו הולכים ללבנון", המשיך. "אנחנו משלמים על המחיר של ההסדר. כך שבעצם שעניין החוק של לבנון לא נפגע פה. הוא גם עובר על בסיסים - מתרברב ואומר שפגע בהם. צריך לשאול אם לא יצאנו בהפסד כאן כיוון שלאן הדברים הולכים - זו כל השאלה", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "ישראל רוצה אזהרה יותר מאשר אפילו מבצע מוגבל מול חיזבאללה שמשדר לחיזבאללה 'אנחנו לא רוצים מלחמה, משמע אנחנו מפחדים'. ברור שיש מדיניות והיא להות תמיד צעד אחד אחורה מול חיזבאללה. בואו נשאל שאלה - האם כל בכיר חיזבאללה וראינו כבר חיסולים רבים בחודשים האחרונים של בכירים חיזבאללה - האם זה פגע ביכולת של הארגון? האם זה פגע בבניית הכוח? האם זה פגע ביכולת שלהם או בקטלניות שלהם?".