דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, התראיין היום (חמישי) בקשת 12 וסיפר כי אתמול נפגש עם קציני מודיעין שדיווחו כי לטענן חמאס, איציק כבר אינו בין החיים.

צבי יחזקאלי מזהיר: "עכשיו אנחנו צריכים לרדת למקלטים"
בכיר בצה"ל: "אתמול נחצו הקווים האדומים והנהגה שלנו שותקת"

"קיבלתי אתמול שלושת רבעי בשורת איוב. נפגשתי עם קציני המודיעין שלנו אתמול ומבחינת חמאס, אחי לא בחיים", אמר דני בפתח דבריו, "בכל הדיווחים שחמאס העביר, בכל המודיעין שהגיע, איציק לא בחיים. הוא נחטף בחיים, החטופה ילנה ישבה איתו יום שלם ודיברה איתו, הרופא שטיפל בו העביר לנו דיווח מדויק איזה טיפול הוא קיבל. הוא קיבל שם טיפול מצוין ממש, הצילו לו את היד. ידענו שב-1 בינואר הוא עבר מח'אן יונס לרפיח. אנחנו יודעים שהוא היה בתנועה, שהיה חי. כשאמרנו שהזמן אוזל וצריך להביא אותם, חשבו שאנחנו סתם לחוצים ומדברים מתוך כאב. לא דיברנו מתוך כאב".

"לא תהיה שום עסקה. העסקה הראשונה לא הפילה ממשלה, העסקה הזאת תפיל ממשלה", הוסיף, "שמעתי את צבי סוכות וחבר'ה אחרים מהכת המשיחית שיושבת בתוך הממשלה, שאם הדבר הזה כרוך בהפסקת הלחימה, לא תהיה שום עסקה. מבחינתם, צריך לספח חלק מהרצועה ולהקים שם ישובים".

איציק אלגרט - נחטף מקיבוץ ניר עוז (צילום: באדיבות המשפחה)
איציק אלגרט - נחטף מקיבוץ ניר עוז (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר מכן אמר כי "אני חושב שכבר ויתרו עליהם. עכשיו צריכים להחליף את הממשלה הזאת ולהקים ועדת חקירה. ב-7 באוקטובר לא נחטפו לראש הממשלה אזרחים, אלא מנדטים. הוא עושה הכל כדי להחזיר את המנדטים. היו לו 32 מנדטים, היום יש לו 14-15-17. הוא מתעסק רק בלהחזיר לעצמו את המנדטים. כמו שהוא חיבל בעסקאות האחרות, כולל בעסקה שהוא עצמו הציע לביידן, גם הפעם לא תהיה שום עסקה. אנחנו הולכים למצב חמור שבו אם החטופים לא חוזרים, נצא לגלות. הם לא מבינים את זה, לא מצליחים לקלוט את גודל האירוע, כמו שלא קלטו את גודל האירוע ב-7 באוקטובר".

"אם לא נצליח להוציא את המיליונים לרחובות, זאת אומרת שעם ישראל משתף פעולה יחד עם ראש הממשלה להפקיר את החטופים ולהרוס את המדינה. אם מה שעם ישראל רוצה זה להרוס את המדינה, יכול להיות שהיהודים באמת לא בנויים לחיות במסגרת מדינתית. יכול להיות שאנחנו צריכים לחיות בגולה. כל פעם הניסוי הזה אורך 70-80 שנה", ציין.

דני אלגרט (צילום: רונן טופלברג)
דני אלגרט (צילום: רונן טופלברג)

"יש לנו היום ראש ממשלה שיש לו מדינה, לא מדינה שיש לה ראש ממשלה", הוסיף, "אנחנו לכאורה דמוקרטיה, עושים בחירות כל ארבע שנים, אבל בתוך הארבע שנים האלה יש פה דיקטטורה של אדם אחד שמחליט וקובע מה יקרה פה. אני יכול לתת רשימה של אישומים נגדו, ממה שקרה בחיזבאללה בצפון ועד לדרום, כל המחדלים. אם עדו נתניהו היה צריך לכתוב ספר על ביבי, לא מצליח לחשוב מה היה יכול לכתוב עליו, אלא אם היה כותב מדע בדיוני".

לסיום אמר כי "ב-1 ביולי איציק היה בן 69. זה היה יום מאוד אמוציונלי. בדרך כלל אנחנו לא חוגגים יום הולדת בטררם גדול, אבל כשיש לך אח חטוף אתה חייב לכבד את המעמד. הייתה התגייסות מכל המשפחה, כל אחד לקח חלק. אחד עשה סרטון, אחד בלונים עם הדמות. הייתה ארוחה משפחתית של כולם. עמדנו באבן גבירול והעפנו בלונים באוויר".