המתקפה בשעות האחרונות על צפון ישראל לא הפתיע את צמרת צה״ל גם לא את ראשי הישובים בצפון. חיזבאללה ירה מעל 200 טילים לאורך גבול ישראל לבנון לעבר רמת הגולן. הוא שיגר עשרות כטב״מים שהגיעו עד עכו וצומת גולני.

חיזבאללה הציג במעשיו את מצוקתו על זה שעוד ועוד מאנשיו הבכירים מחוסלים. חיזבאללה מבין שהוא חשוף מודיעינית מול ישראל ומבין שהוא מתחיל להיות דחוק בזירה הפנים לבנונית. אבל חיזבאללה שיגר לישראל קדימון, כך עשויה להיראות המלחמה בצפון: מאות טילים, עשרות כטב״מים בכל שעה על הצפון ובעצם גם על חיפה, הקריות, חדרה, נתניה, הרצליה ואולי גם על תל אביב, ראשון לציון ואיפה לא. כולם יודעים שיש כאן משחק באש. לא סתם משחק אלא על חביות חומר נפץ דליק ומתפוצץ. 

פגיעת רקטה בצפון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
פגיעת רקטה בצפון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

"אם לא תהיה תגובה מיידית - נצא לרחובות": תושבי הצפון זועקים
עוד חשבון מ-2006 נסגר: זה בכיר חיזבאללה שחוסל

החיסול אתמול היה לגיטימי הכרחי. שלילת יכולות אנושיות בכירות לחיזבאללה הוא הישג טקטי עם משמעות אסטרטגית לטווח ארוך. בצה״ל מאמינים כי הם יודעים לשלוט בגובה הלהבות של האש, שהם יודעים לצפות את מהלכי התגובה של נסראללה. השאלה אם בלבנון יודעים לשלוט בלהבות ומה יקרה כאשר האש תגלוש? את התשובה החלקית לכך קיבלנו הבוקר במדינה הצפונית לקוו הקריות חיפה וטבריה שם כבר תשעה חודשים מתחוללת מלחמה מדממת של ממש.