ראש עיריית נהריה רונן מרלי התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של רביע באדר ויניב לני ברדיו צפון 104.5FM בעקבות מטחי הטילים והכטב"מים היום לעבר יישובי וערי הצפון.

נובח ולא נושך: המתקפה על הצפון חשפה את המצוקה של חיזבאללה
בכיר בצה"ל: "אתמול נחצו הקווים האדומים והנהגה שלנו שותקת"

שריפות בצפון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
שריפות בצפון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

"שגרת החיים המטורפת הזו נמשכת ואני חושב שהמדינה בדרך לאבד את הגליל", אמר מרלי בפתח דבריו, "אם היא לא תעשה מעשה נאבד את הגליל, גם בהקשר של להחזיר את התושבים הביתה וגם בביטחון. אי אפשר להמשיך לחיות ככה. תשעה חודשים אחרי מה שקרה, כל משפחות ההרוגים והחטופים והפצועים, אנחנו צריכים לקחת הכל בפרופורציות - כראש עיריית נהריה אני לא יכול להתלונן, אנחנו עדיין חיים, אבל בצורה מטורפת, חייבים לעשות לזה סוף".

פגיעת רקטה (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
פגיעת רקטה (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

"המדינה שלנו באירוע מאוד מורכב, זה האסון הכי גדול שידענו מאז קום המדינה, אין ספק", הוסיף, "מנסים לפתור את בעיית עזה תחילה, אבל המדינה צריכה להבין שאם היא לא תפתור את הבעיה עכשיו בצפון היא תאבד אותו, אנשים לא ירצו לחיות פה, לא ירצו לגור כאן - צריך להבין את זה. אין מה לעשות, צריך לעשות כאן 'תמות נפשי עם פלישטים' ולצאת להתקפה ולפתור את הבעיה".

"אתה לא יכול להמשיך לפתור את הבעיות בקצב כזה, הרוג פה הרוג שם, אנחנו קוברים היום את הגיבור אלכס שאתמול נדקר בקניון בכרמיאל, הוא מנהריה והצליח להרוג את המחבל בשניות האחרונות לחייו, עכשיו אזעקות בעיר, אתה צריך לראות מה שקורה בגני הילדים והקייטנות, טירוף מה שקורה כאן עכשיו, אם מדינת ישראל לא תמצא פתרון מיידי אז היא תאבד את המקום הזה", ציין.

לסיום קרא לתקוף בלבנון: "דין ביירות כדין נהריה - אני לא אומר את זה רק כי אני ראש עיריית נהריה, אי אפשר להמשיך לחיות ככה. אם מדינת ישראל לא תעלה להתקפה מסיבית חסרת תקדים שהכותרת שלה זה השמדה אנחנו לא נוכל לחיות פה. זה או אנחנו או הם - וכדאי שזה יהיה אנחנו. לכן צריך לצאת להתקפה חסרת תקדים, וזה או אנחנו או הם. ואם אנחנו רוצים להישאר אדישים ולחשוב שהכלך בסדר - אז לא הכל בסדר. אם הגליל והגולן יהיו חזקים המדינה תהיה חזקה ולהפך. אם המדינה תהיה חלשה אנחנו חלשים. יש לנו את הכוח היכולות והעוצמה - צריך להפעיל את כל הכוח והעוצמה שיש לנו ואני בטוח שהם יחזרו להדליק אש עם אבנים, זה עניין של מנהיגות".