למעלה מ-40 צוותי כיבוי ו-10 מטוסים פועלים נכון לשעה זו במרחב הצפון בחמישה מוקדי שריפות מרכזיים. החל משעות הבוקר המאוחרות, פועלים צוותי הכיבוי בריבוי זירות שריפה במרחב הצפון כתוצאה ממטחי הירי הכבדים מלבנון.

לצד לוחמי האש פועלים כל העת מטוסי כיבוי מטייסת הכיבוי האווירית ״אלעד״, כבאים מפיקוד העורף וכן צוותים נוספים מרט״ג, צה״ל, צוותי הרשויות המקומיות וכוחות נוספים. צוותי הכיבוי פועלים תחת ירי מתמשך והתרעות במרחב.

ברכס נפתלי צוותי כיבוי בסיוע רשות הטבע והגנים פועלים בשריפה בתל קדש, טרם הושגה שליטה. ביער ביריה, סמוך לקבר יהונתן בן עוזיאל, צוותי כיבוי בסיוע מטוסי כיבוי, צה״ל וגופים נוספים פועלים לכיבוי שריפה ביער וטרם הושגה שליטה. 

מאמצי כיבוי שריפה באזור קצרין - כתוצאה ממטחי רקטות (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
מאמצי כיבוי שריפה באזור קצרין - כתוצאה ממטחי רקטות (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

ברמת הגולן ישנם מספר מוקדי שריפה בשטחים פתוחים סמוך לאניעם, נטור וכנף. לוחמי האש בסיוע מטוסי כיבוי, כוחות מרט״ג, מוא״ז קצרין, בוקרים וצה״ל פועלים לבלימת האש שרצה במספר חזיתות ובמספר מוקדים. אין סכנה ליישובים. במטולה פרצה שריפה בשטח פתוח. לוחמי האש בסיוע כיתת הכוננות הגיעו לשליטה.

חמ"ל רשות הטבע והגנים דיווח כי מספר שמורות טבע נמצאות בסיכון כתוצאה מהשריפות, ביניהן: שמורת טבע גמלא, שמורת טבע נחל דישון, שמורת טבע נחל חצור, שמורת טבע נחל דלתון, שמורת טבע נחל משושים ושמורת הטבע מג'רסה – שפך נחל דליות. כלל השמורות הפתוחות בגולן נסגרו ופונו ממטיילים.

מנכ"לית רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי: "אנחנו עוברים יום מאוד קשה בצפון, מעל 50 עובדי רשות הטבע והגנים לוקחים חלק בכיבוי השריפות בגולן ובגליל העליון  אנחנו עובדים בתיאום ושיתוף פעולה הדוק עם כב"ה ואנחנו רוצים להודות להם על כך. עבודות התיאום והשליטה נעשות ממרכז שליטה של כב"ה בצפון, נציגי הרשות פועלים באופן רציף על מנת לכבות במהירות את השריפות בשטחים הפתוחים במטרה לצמצם את הנזק לשמורות הטבע וערכי הטבע".

שריפה בגבול לבנון כתוצאה ממטחי רקטות (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)
שריפה בגבול לבנון כתוצאה ממטחי רקטות (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)

המתח מגיע יממה לאחר חיסול בכיר חיזבאללה, מחמד נעמה נאצר, מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה האחראית על ירי ממרחב דרום-מערב לבנון, כ-200 שיגורים ומעל 20 מטרות אוויריות חשודות זוהו לאחר שחצו מלבנון, חלק מהמטרות יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית ומטוסי קרב של חיל האוויר.

לאחר המתקפה, אמר ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה, האשם ספי א-דין: "התגובה על החיסול אבו נעמה החלה אתמול והייתה מהירה והיום סדרת התגובות נמשכת ברצף עד לשעה זו והן יימשכו. הן כוונו למקומות חדשים שישראל לא דמיינה לעצמה שייפגעו". את הדברים ציין בהלוויה של אבו נעמה. 

אבו עלי נאצר (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אבו עלי נאצר (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מתקפה חסרת תקדים של חיזבאללה: יותר מ-200 רקטות שוגרו; שלושה פצועים בגולן
ביבי אשם, אבל גם אתם: הטעות הדרמטית של אנשי "רק לא ביבי" | חיים רמון

כאמור, אתמול חוסל נאצר בתקיפה של כלי טיס באזור צור. בנוסף לו חוסל גם ראש צוות האבטחה שלו, כאשר השניים היו ברכב האישי של נאצר. מלבדם לא נפגעו אזרחים בלתי מעורבים.

על פי המודיעין שאספה ישראל הוא פיקד על מבצעים רבים נגד צה״ל וקשר קשרים חזקים עם האיראנים. נאצר הוא מקבילו של טאלב סמי עבדאללה, מפקד יחידת ׳נצר׳, שחוסל לפני כחודש. חיסולם של השניים הנ''ל מסתמן כשילוב חזק מאוד מנהיגותי והפעלתי בפיקוד הדרום של חיזבאללה, לאור הידיעה כי שניהם היו מבעלי התפקידים המרכזיים של חיזבאללה בגזרת דרום לבנון.