חיל האוויר תקף וחיסל היום (שבת) במרחב בעלבכ את המחבל מית׳ם מצטפא אלטער, ממערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. מדובר בגורם משמעותי בארגון, ולפיכך בגזרת הצפון צה"ל נערך להעלאת כוננות.

אלטער היווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, ולקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל. מית׳ם רכש את הידע שלו בביקוריו באיראן וסייע בהתחמשות האדירה של חיזבאללה בנשק איראני.

מוקדם יותר השבוע חוסל בתקיפה אווירית מחמד נעמה נאצר, מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה האחראית על ירי ממרחב דרום-מערב לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף לו חוסל גם ראש צוות האבטחה שלו, כאשר השניים היו ברכב האישי של נאצר. מלבדם לא נפגעו אזרחים בלתי מעורבים. 

התקיפה בלבנון  (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

חיסולו של נאצר, אשר התבצע לאחר איסוף מודיעין שאיפשר פגיעה מדויקת וממוקדת, נחשב לחיסול מרכזי נוסף שהתרחש בתוך פחות מחודש מאז קודמו. נאצר בן ה-59 היה איש כוחות מיוחדים, אשר שימש בתפקידו משנת 2016 והוביל את ירי הנ"ט והרקטות מדרום-מערב לבנון לעבר העורף וכוחות צה"ל. כמו כן, הכווין מתווי טרור רבים לעבר ישראל לאורך המלחמה ולפני כן, ביצע תפקידים מרכזיים בחיזבאללה וכן היה מעורב בניסיונות פיגועים וחטיפות לאורך השנים.

נגד ישראל הוא חולק ניסיון רב ועשיר עוד ממלחמת לבנון השנייה ב-2006, אז פיקד כאמור על הגזרה המזרחית של הכוחות המיוחדים של חיזבאללה. יחידת עזיז, המקבילה במונחים המוכרים יותר לאוגדה בצה''ל וכי עליה פיקד נאצר במהלך שמונה השנים האחרונות, נחשבת ליחידה עילית שממנה התפתח כוח רדואן במהלך השנים. היחידה מתמקדת בכל הלחימה בגזרה המערבית ועד הליטני. נאצר היה היה אחראי על גזרת חומס במהלך מלחמת האזרחים בסוריה.

על פי המודיעין שאספה ישראל הוא פיקד על מבצעים רבים נגד צה״ל וקשר קשרים חזקים עם האיראנים. נאצר הוא מקבילו של טאלב סמי עבדאללה, מפקד יחידת ׳נצר׳, שחוסל לפני כחודש. חיסולם של השניים הנ''ל מסתמן כשילוב חזק מאוד מנהיגותי והפעלתי בפיקוד הדרום של חיזבאללה, לאור הידיעה כי שניהם היו מבעלי התפקידים המרכזיים של חיזבאללה בגזרת דרום לבנון.