צה״ל רשם הישג משמעותי כאשר חיסל את מית׳ם מצטפא אלטער, ״המוח״ של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. מערכי המודיעין הישראלי הגדירו אותו כדמות מרכזית ברמה הטכנית והמבצעית של מערך הנ״מ של חיזבאללה. כמו כן, מצטפא אלטער היה הגורם שהטמיע מערכות נ״מ איראניות בלבנון, וכן פעל לקדם את הפעלת תקיפות המל״טים תוך מיפוי נקודות התורפה של מערכי ההגנה האוירית.

הורם בכוח ע"י שלושה שוטרים: שוב מעצר של קרובי חטופים | תיעוד
בצוותו של ביידן תוהים: האם מצבו הבריאותי הוסתר מהם במכוון? | דיווח

בצה״ל מעריכים כי חיסולו יגרור תגובה עצימה של ירי לעבר הצפון. חיל האוויר סגר חשבון פתוח עם מערך הנ״מ של חיזבאללה, אשר פגע והפיל ארבעה כטב״מים של חיל האוויר מסוג הרמס בחודשים האחרונים. 

בהודעה שפירסם דובר צה״ל נאמר בין היתר: ״צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב בעלבכ את המחבל מית׳ם מצטפא אלטער. אלטער היווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. כמו כן, לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל. מית׳ם רכש את הידע שלו בביקוריו באיראן וסייע בהתעצמות של חיזבאללה בנשק איראני״.

שרידי טיל איראני סמוך לים המלח (צילום: רויטרס)
שרידי טיל איראני סמוך לים המלח (צילום: רויטרס)


בצה״ל מדגישים כי החיסול של אלטער מהווה פגיעה נוספת ביכולותיו של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. כלומר צה״ל לא מסתפק לפגוע בסוללות ובחוליות הנ״מ אלא במערכי ההפעלה, ההדרכה והטמעה של המערך במטרה לגרום לו נזק ארוך טווח.

במודיעין חיל האוויר סימנו את אלעטר כיעד משמעותי לפגיעה. בשעות הערב היה זה כלי טייס של חיל האוויר שסגר את החשבון עם המוח של ההגנה האווירית של חיזבאללה. חיל האוויר ימשיך לפעול היכן שיידרש לרבות בשמי לבנון להסרת איום מתושבי מדינת ישראל ומימוש משימות צה״ל.