ירון בלום, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים בכיר בשב"כ, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103fm והתייחס למגעים המתנהלים באשר לעסקת החטופים.

"פעם ראשונה מאז מתווה ביידן, חמאס העביר תשובה חיובית לתחילתו של מו"מ", אמר. "אני מעריך שזה יהיה תהליך של 3-4 שבועות. אנחנו רואים את קטאר כמתווכת מרכזית ואת מצרים מעורבת. אני חושב שהלחץ הצבאי לצד לחצים שהופעלו מצד המתווכות הובילו את חמאס להסכים למתווה שהציג ביידן". 

דיבורי סרק? האמת מאחורי דילמת הפסקת הלחימה במסגרת עסקה
המסר שלי לעם ישראל הוא אחד ויחיד: אנחנו פה לנצח | לוחם שנפצע קשה במלחמה בטור מיוחד

בהמשך הוסיף: "אני חושב שנתניהו בימים אלה בעד זה, וראינו שהוא שלח את היועץ המדיני שלו שישגיח שעושים את מה שהוא נתון, אני חושב שנתניהו בפנים ושהוא רוצה עסקה. אני מקווה מאוד, כי אני חושב שאם לא, הוא יפספס את ההזדמנות החד פעמית שלו ושזה יהיה על הראש שלו. אני מניח שבמשלחת הישראלית נראה בכירים מאוד שמגיעים גם הם. אני חושב שנתניהו מבין מצוין שזו ההזדמנות האחרונה, ושאם 120 חטופים יישארו שם זה על הראש שלו". 

"אנחנו חייבים לעשות הכל כדי להשיב את 120 החטופות והחטופים", הדגיש מתאם השבויים והנעדרים לשעבר. "כל מי שאומר שהוא מתנגד לעניין לא מבין שרצועת עזה לא הולכת לשום מקום ושחמאס היא אידאולוגיה שאי אפשר להכחיד. סינוואר ייתן לנו את הסיבה לחזור לשם יותר מהר והכל סמנטי. עזה לא הולכת לשום מקום. זו הזדמנות חד פעמית שסינוואר בשל יותר לעסקה. סעיפי המחלוקות הם דברים פתירים".