צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור שנמצא בשבי חמאס כבר 275 יום, משתף בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב בתחושותיו ביחס להתקדמות במגעים לעסקה מהימים האחרונים:
"אופטימיים השאלה אצל מי, אם אופטימיים אצל חמאס אני מבין שחמאס ייצא מלוא תאוותו בידו. השאלה מי אופטימי. עסקה בה אנחנו לא מקבלים את כל החטופים בבת אחת, אנחנו מסכנים את הרוב המוחלט של החטופים, עסקה בה אנו מפסידים את הישגי המלחמה. בואו נסתכל בעיניים של כל המשפחות השכולות שביניהם נפלו במלחמה כדי למנוע את 7 באוקטובר השני. אז עסקה כזו היא לא עסקה אופטימית".

צביקה מוסיף כי "לפני 4 חודשים קיבלנו את אות החיים האחרון מאיתן, אני לא יכול לפרט. כיוון שמדובר בפסיכופת, אולי יותר גרוע מזה, ואני יודע שהבן שלי נמצא בתחתית השרשרת והוא לא ישוחרר, ודאי לא בהתחלה, אני לא יכול להסכים לעסקה כזאת. עסקה כזאת תקבור את הבן שלי שם".

הפגנה לשחרור חטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור חטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

ביחס לעסקה שיהיה מוכן להסכים לה, הוא אומר כי "מבחינתי האפשרות היחידה לקיום העסקה, וגם את זה אני אומר בדיעבד, כי עסקה זו מילה מכובסת לכניעה לארגון טרור, מדינת ישראל שוב נכנעת לארגון טרור, שוב לא עומדת על הקווים האדומים שלה אם הייתי יודע שכל החטופים חוזרים בפעם אחת ואנחנו שומרים על פילדלפי ונצרים, שאלו ההישגים הגדולים של המלחמה, על עסקה כזו אני יכול איכשהו לחשוב אבל זה לא יקרה. איך יכול להיות שאנחנו מדברים על עסקה ואנחנו לא יודעים מה מצב החטופים שלנו? אני דורש ממדינת ישראל כמעצמה אזורית לכופף את סינוואר, למצוא את המחיר שגם סינוואר לא יהיה מוכן לשלם".

"מה שבטוח ישבור את התקווה של סינוואר - אם הוא יידע שעל כל יום שהוא מעכב את החטופים מלשוב אלינו אנחנו לוקחים לו קילומטר מעזה ומספחים למדינה. כולנו יודעים שאיבוד אדמה זה מה שמדבר אליהם, אבל אף אחד לא מעז לדבר על זה. אם מדינת ישראל תגיד דברים ברורים מאוד לגבי הלחץ על סינוואר, אני מניח שגם אומות העולם יכבדו אותנו וגם נראה את החטופים יותר מהר".