אלוף במיל' גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס הצפוני, שוחח היום (ראשון) עם אראל סגל ברדיו 103fm והתייחס לדיווח לפיו חמאס ויתר על הדרישה לסיים את המלחמה בתמורת לעסקת חטופים. 

"אני לא חושב שרה"מ יסכל את זה אם יש תנאים שכן", אמר הכהן, "המחירים לא פשוטים, זה קשה מאוד אך אני לא רואה את המלחמה מסתיימת. גם אם היא תסתיים ותהיה הפסקת אש חמאס נוכח. נקודת המוצא אומרת שתהיה הפסקת מלחמה ויהיה שם את חמאס". 

בזמן שחבריהם מבלים בטיול הגדול: לוחמי יחידת העילית יקבלו דרגות קצונה
עסקת החטופים תטורפד? "נתניהו מבין מצוין שזו ההזדמנות האחרונה" | האזינו

עוד אמר: "הדרג בשדה רוצה להמשיך את המלחמה, הרמטכ"ל מעריך מאוד את המג"דים והמח"טים שנחושים מאוד, יש להם הישגים. בהחלט היו לנו כישלונות בהבטחה של 'נדע מה לעשות'. נניח שאנחנו מקבלים את התכתיבים ויוצאים מפילדלפי, והמודיעין רואים שנכנסת תחמושת מחודשת, יודעים את הדרך חזרה והיא אפשרית בכל רגע שנחליט". 

בהמשך הוסיף: "ברמה התיאורטית, גם אם אני מסכים לזה שתהיה עסקה, קודם כל נצא מרטוריקה. פדיון שבויים זה נכון, אבל גם ההלכה קבעה שאם סוחטים, אין מצב בכל מחיר. פה אני מקווה שיבינו שלא בכל מחיר. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חס ושלום שהמלחמה נמשכת 9 חודשים בשביל אינטרס הישרדותי פוליטי. גם הרמטכ"ל שנפגש עם רה"מ, אם הוא היה חושב שהכל מנותק לחלוטין מהמציאות והכל רק הישרדות פוליטית, אני מאמין שהוא לא היה ממשיך כך". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm