לשכת ראש הממשלה פרסמה הערב (ראשון) את הקווים האדומים של ישראל במגעים לעסקת חטופים. על פי ההודעה, כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה, לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים,  לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה וישראל תמקסם את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס.

הרצח נמצא בתהליך בישול איטי וה״שף״ הוא נתניהו בכבודו ובעצמו
סינוואר בלחץ גדול: לישראל יש המפתחות לכספת היהלומים שלו

"המתווה שהוסכם על ישראל וזכה לברכת הנשיא ביידן יאפשר לישראל להשיב חטופים מבלי לפגוע ביתר מטרות המלחמה", נמסר בהודעה. בתגובה, השיב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "יש לי תגובה אחת להודעת לשכת ראש הממשלה: בשביל מה זה טוב? אנחנו ברגע קריטי במשא-ומתן, חיי החטופים תלויים בזה, בשביל מה להוציא הודעות מתגרות כאלה? איך זה תורם לתהליך?".

גם הגורמים המדיניים מטעם חמאס, ישראל והמתווכחות נערכים בהתאם. כך, בתקשורת המצרית מדווחים כי משלחת ישראלית תגיע לקהיר בשעות הקרובות כדי לחדש את המו"מ על עזה. 

כמו כן, ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, צפוי גם הוא להשתתף השבוע במו"מ המדובר, ובחמאס דיווחו כי הסכימו להתחיל את המו"מ ללא הפסקת אש קבועה. המגעים הללו באים ונרקמים על רקע המסמך הרפואי שפורסם לפני מספר ימים בכתב העת "הרפואה" של ההסתדרות הרפואית, ונכתב ע"י ד"ר לאה שלף מבית הספר לעבודה סוציאלית במכללת ספיר, והפסיכיאטר ד"ר גיל זלצמן מבית החולים גהה. באותו מסמך מצוין כי במספר מלחמות שהתרחשו ברחבי העולם נעשה שימוש באונס כניסיון שיטתי להשמיד אוכלוסייה. המסמך, שחושף את ההשלכות הפסיכולוגיות של נשים שנאנסו, וביניהן חרדה, דיכאון, הפרעות דיסוציאטיביות, מהווה מנוע לחץ חשוב וטריגר קריטי על שני הצדדים לביצוע עסקה. 

ראש ה-CIA וויליאם ברנס (צילום: Tom Williams/Pool via REUTERS)
ראש ה-CIA וויליאם ברנס (צילום: Tom Williams/Pool via REUTERS)

כזכור, כבר בחודש מאי האחרון, ברנס נכח במגעים דומים לעסקה, אם כי מהדיווחים שהגיעו מאותה פגישה נמסר כי הוא יצא נבוך וכעוס ואף "כמעט התפוצץ מזעם", זאת לאחר ששמע על התערבות מצרית שנעשתה מאחורי גבו ועל אף שנחשב בד"כ לאדם רגוע יחסית.

ראש השב״כ רונן בר יעמוד בראש המשלחת הביטחונית שתצא לקהיר מחר, כך אמר מקור שמעורה בפרטים. לדבריו השיחות צפויות להתמקד בסוגיות ביטחוניות שקשורות לעסקת החטופים כמו סוגיית השליטה במעבר רפיח וציר פילדלפי. במשלחת יהיו גם נציגים של צה״ל ושל המוסד, כך על פי הדיווח של ברק רביד ב-וואלה!

חברי המשלחת ייפגשו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועם בכירים במודיעין המצרי ובצבא מצרים. במשלחת יהיו חברים גם ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום, ראש האגף האסטרטגי בצה״ל האלוף אליעזר טולדנו ומתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן.