מה מצבה של הזרוע הצבאית של החמאס בעזה? בצה״ל מעריכים כי הזרוע הצבאית של החמאס ספגה בתשעת חודשי הלחימה מכה קשה במיוחד. חלק גדול מהגדודים שלו התפרקו והושמדו על ידי צה״ל. זה אחד הגורמים שמשפיעים על יחיא סינוואר בהתנהלות במשא ומתן להפסקת אש ולהחזרת החטופים.

ברפיח צה״ל עומד לפרק את מערכי החמאס. לוחמי גבעתי לצד לוחמי השריון ההנדסה הקרבית והנח״ל פועלים כבר למעלה מחודשים ברפיח ומשמידים את תשתית הצבאית של החמאס. סרן אוריאל משיח מפקד פלוגת החוד של גדוד צבר בחטיבת גבעתי מספק הצצה על המתרחש בלחימה ברפיח: "אנחנו מנהלים לחימה מאוד אינטנסיבית בשכונת שבורה. העיר רפיח ריקה מאזרחים ומי שאנחנו רואים זה את המחבלים".

הכדור עובר לחמאס: אלו הקווים האדומים של ישראל במו"מ לעסקת חטופים
תשעה חודשים לאחר ה-7 באוקטובר: האם מחבל נוח'בה מקבל טיפול רפואי בישראל?

"אנחנו פוגשים אויב תשוש, עייף וצמא", מעיד משיח, "אנחנו שולטים שליטה מלאה בשטח ונראה שהאויב מתקשה לנהל לחימה. אנחנו נתקלים בחוליות שנעות לבדן ללא הכוונה של הפיקוד. הם מתנהלות מעצמן, הם עייפים ומותשים, חלקם רואה אותנו ונכנע מרים ידיים ויש כאלה שעושים פעולות התאבדות".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחבלי חמאס נכנעים (צילום: דובר צה''ל)
מחבלי חמאס נכנעים (צילום: דובר צה''ל)

סרן משיח וחייליו מגבעתי נלחמים מאז ה7 באוקטובר: "אין לוחם שלא מבין את המשימה והמשמעות שלה. המשימה שלנו להחזיר את החטופים והחטופות הביתה. הדבר הזה בוער בכל לוחם ולוחם. אנחנו נמשיך במשימה עד שנשלים אותה וייקח הזמן שייקח".

משיח מוסיף על שיטות הפעולה של החמאס ברפיח: "הם למדו את הפעילות של צה״ל והם מנסים למלכד מבנים. אבל אנחנו לומדים בצורה טובה את האויב. מבצעים תחקירים של כל לחימה, כל פעילות. לומדים המון מתקיפה לתקיפה עושים שעורי בית ופועלים באופן כזה שמבצעים סדר פעולות במטרה לשמור על הלוחמים שלנו".