הפרשן לענייני ערבים (ידיעות אחרונות) אבי יששכרוף, התראיין היום (שני) בתוכנית הרדיו של אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM ודיבר על הסיבות בגינן חמאס מגמיש את עמדותיו מול ישראל בדרך לעסקה: "יש שינוי בעמדות החמאס, יש מוכנות ללכת להסכם מבלי לדעת מראש אם אנחנו הולכים להפסקת אש מוחלטת".

עוד הוסיף: "חמאס כבר לא דורש מה שדרש בהתחלה - יש התגמשות. יש פה מספר שיקולים, אחד מהם זה הלחץ הצבאי שעושה את שלו, חמאס לא חסין מפני הלחץ החברתי ולכן יכול להיות שהם מוכנים לסוג של פשרה קלה". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנת בעקבות הודעת חמאס (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת בעקבות הודעת חמאס (צילום: אבשלום ששוני)

יששכרוף אמר כי "המתווכות, מצרים וקטאר בעידוד האמריקאים, לוחצות מאוד. בשורה התחתונה נראה לי שסינוואר מבין שהוא הגיע לשיא מסוים לפני כמה חודשים מבחינת הישגים גם בדעת הקהל הבינלאומי, עכשיו הוא כבר מתחיל לראות את הירידה. אותן ההפגנות הסוערות באירופה, גורמות לפגיעה בדעת הקהל".   

אבי יששכרוף טוען - הסיבה שנתניהו יפנצ'ר את עסקת החטופים
עסקת החטופים תטורפד? "נתניהו מבין מצוין שזו ההזדמנות האחרונה" | האזינו

על עסקת שחרור החטופים: "אפשר להבין את השיקולים ואת הלחץ בצד של ראש הממשלה. ומנגד, מה לעשות? יש כאן 120 חטופים שאנחנו רוצים לראות בחיים ויש מחירים שאנחנו צריכים לשלם. אני בטוח שאם נתניהו רוצה, הוא גם עושה. אני בטוח שהוא יכול למצוא פתרון יצירתי כדי למנוע זליגה של אמצעי לחימה ממצרים לעזה גם בלי נוכחות פיזית של צה"ל בשטח".

בנוסף ציין כי "לפחות אפשר לנסות, אפשר להראות רצון. השאלה היא האם ראש רוצה לראות עסקה או שיש לו שיקולים פוליטיים אחרים. התחושה שלי היא שהשיקולים האחרים הפוליטיים יגברו על השיקול של להשלים עסקה". 

ילדים מתנסים באמצעי לחימה לצד פעילי ארגון הטרור חמאס (צילום: דובר צה''ל)
ילדים מתנסים באמצעי לחימה לצד פעילי ארגון הטרור חמאס (צילום: דובר צה''ל)

לסיכום אמר יששכרוף: "בסוף ראש הממשלה צריך לקבל החלטה מאוד קשה האם הוא הולך לעסקת חטופים או הולך לשמור על הקואליציה שלו. גם בקרב האנשים שמעורבים בשיחות, וגם בקרב האנשים שלא באים מהמחנה הפוליטי הנגדי, הם אומרים 'הוא לא ייתן לזה לקרות', הוא ישלח את האנשים, אבל בסוף השיקול הפוליטי יגבר פה".