התיעוד המדאיג שהתפרסם היום (שני) של מספר רב של שוהים בלתי חוקיים חצו את הקו הירוק לתוך שטח ישראל באמצעות סולם גבוה, עוררה שוב את הדאגה של תושבי השרון בכלל ותושבי עמק חפר בפרט. 

"לצערנו אנחנו עדים שוב לתפיסת מדיניות ביטחון אשר מאפשרת פריצות בגדר בכל ישובי קו התפר. מדיניות כזו אין לה מקום, בטח שלא ביום של אחרי ה7.10", אמר אתי איצקוביץ' מבת חפר בשיחה עם מעריב. "אנחנו מדברים על רצועה ארוכה של ישובים במרכז הארץ ואין ספק שהצורך להתאחד למען הביטחון של אותם ישובים וערים הינו מיידי והכרחי. מדובר בישובים המורכבים ממשפחות צעירות וקהילה חזקה חלקן במרחק של עשר דק נסיעה מנתניה וערי השרון, לא יתכן ולא נסכים שהמציאות הזו שמערערת עדיין את הביטחון שלנו תמשיך כדבר שבשגרה. התושבים לא מוכנים לעצימת עיניים הזאת. נמשיך לפעול כפורום מאוחר של תושבים של עמק חפר והשרון על מנת לשנות תפיסה זו".

בת חפר על רקע טול כרם (צילום:  שחר יערי פלאש 90)
בת חפר על רקע טול כרם (צילום: שחר יערי פלאש 90)

מוקדם יותר היום הודיע המנהל האזרחי כי יחידת הפיקוח ומנהלת התיאום והקישור אפרים במנהל האזרחי בשיתוף כוחות מג"ב וגדוד המילואים 7475 בחטיבת מנשה הרסו 15 חממות ושני מבנים לא חוקיים שנבנו בפאתי הכפר שוויכה הסמוך לטול כרם. על פי מידע מודיעיני, בחסות המבנים ובסמיכות אליהם, בוצעו פעולות טרור שכללו ירי לכיוון היישובים והנחות מטענים במרחב.

במנהל האזרחי מבהירים כי "כל בינוי לא חוקי המהווה סכנה לביטחון ויציבות האזור ייאכף במהירות האפשרית ויתבצעו כלל הפעולות על מנת לסכל פגיעה בביטחון התושבים והאזור, כל זאת בהתאם לדין והחוק באזור".