ברקע הדיון הציבורי על העמקת השוויון בנטל בחברה הישראלית, נתונים עדכניים על השתלבות הציבור החרדי בשירות הלאומי-אזרחי מסמנים כיוון חיובי בשנה החולפת.

למעריב הגיע מידע על מספר המשרתים שהצטרפו למסגרות השירות הלאומי-אזרחי, ולפיו חל זינוק מרשים של 65% אחוזים תוך שנה אחת.
מספר החרדים שבחרו במסלול זה בין חודש יולי 2023 ועד יוני 2024 עומד על 811 משרתים, לעומת 492 מצטרפים חרדיים חדשים בשנה שקדמה. סך הכל משרתים במקביל כ-1,500 חרדים בכלל מסלולי השירות הלאומי-אזרחי, נתון שאינו רחוק מכמות החיילים החרדים בשירות צבאי.

לאחר שטען שחמאס יישאר עוד שנים: נתניהו בהתבטאות נגד הגרי | דיווח
בונה תיק הגנה? חליוה טוען - זו הסיבה שלא נכחתי בשיחה בלילה שלפני ה-7 באוקטובר

למעשה, מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", כל חודש ישנם מספרים גבוהים משמעותית של מצטרפים חדשים מהחודש המקביל אשתקד, כולל שיא של 177 מתגייסים רק בחודש האחרון (יוני 2024).

כאשר מסתכלים רק על הנתונים מאז תחילת הלחימה בחודש אוקטובר, העלייה אפילו גבוהה יותר - 73% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.

לפי הנתונים, בשנה החולפת נרשם גידול משמעותי של 108% דווקא במסלול השירות הביטחוני (מ-134 ל-279), כאשר מדובר במוסדות כמו משטרה, שב"ס ואפילו המוסד. לדברי גורמים המעורים בפרטים, המלחמה הגבירה את הרצון של צעירים חרדים רבים לתרום למדינה, ולשיטתם מכיון שהמסלול הזה לא כרוך בגיוס לצבא, הוא נחשב מקובל יותר ומותאם לציבור שלהם. 

השרה אורית סטרוק האחראית על השירות הלאומי-אזרחי מסרה בתגובה לפרסום: "השירות הלאומי אזרחי הוא פלטפורמה מצוינת לתרומה איכותית של צעירים חרדים למדינה ולבטחונה, בלא לפגוע בכהוא-זה באמונתם ובאורח חייהם. נשמח להרחיב את המסגרות ולאפשר לעוד מאות ואלפים להיקלט ולתרום דרך מסגרות השירות שלנו".